Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 dage, 13 timer siden af simka.

• Forfatter
     bills
    Deltager

Hej alla. Jag vill starta en tråd om legoarbeten eftersom vi nyligen hamnade i ett läge där vi behövde extern hjälp. Det gäller tillverkning av metalldelar baserat på färdiga ritningar som vi själva tagit fram. Vår egen kapacitet räcker inte till för skärande bearbetning och fräsning i den omfattning som krävs. Samtidigt är det viktigt för oss att arbetet utförs exakt enligt underlagen. Vi vill gärna ha en tydlig process utan oklarheter. Hur brukar ni andra resonera när sådana behov uppstår?

kosia
      Deltager

Tjena. Vi var i en liknande situation när vi behövde ta in legoarbeten för delar i metall. För oss blev det avgörande att förstå hur leverantören arbetar med kundritningar och bearbetning. När jag läste igenom information hos legoarbeten – arentorpslego.se fick jag en tydlig bild av hur de beskriver fräsning och skärande bearbetning. Det framgår hur uppdraget följs från ritning till färdig komponent. Sådan tydlighet gör det enklare att avgöra om upplägget passar ens behov. Jag uppskattar när informationen är strukturerad på det sättet.

simka
        Deltager

Legoarbeten verkar vara ett vanligt inslag i många verksamheter idag. När kraven på precision ökar blir extern hjälp ofta nödvändig. Det är då viktigt att arbetssättet är lätt att förstå. Många vill säkert undvika onödiga missförstånd. Därför spelar tydlig kommunikation stor roll. Bra att sådana erfarenheter delas här.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account