This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shyn

Hvordan fungere det at leje en knallert eller en offroader i Thailand, skal man fremvise dansk eller internationalt kørekort? Og hvordan med forsikring, dækker ens egen rejseforsikring hvis man indvoldveres i en ulykke?

jack

Vedr. forsikring så skal du ikke regne med at den normale rejseforsikring dækker. Men check lige med dit forsikringsselskab inden du tager afsted.

Anonym Magnus

Dit danske kørekort er ikke gyldigt i Thailand, men du kan få et internationalt hos politiet eller borgerservice afhængig af hvor du bor. Det koster 25 kr og er gyldigt i et år. Det internationale kørekort er en lille bog de færreste thailandske politibetjente vil kunne gennemskue hvilke køretøjer det dækker, så hvis du fx kun har kørekort til bil får du sikkert lov til at køre videre alligevel. Motorcykler/knallerter/scootere på 100-150 cc koster normalt 100-250 B/dag. Offroadere noget mere.

Som Jack skriver ovenfor: Tjek om din rejseforsikring dækker ved uheld på motorcykel. Vær opmærksom på, at der er andre regler i trafikken i Thailand – det største køretøj har ret til at køre først, sådan fungerer det i hvert fald i praksis 🙂

Anonym Jens

Hvis man skal være afsted hele vinteren 2008/09.. Kan man så ikke købe en knallert?…

Anonym Shyn

Okay, vil lige checke med min rejseforsikring… Planen med en scooter offroader var at leje en til når jeg skulle ud på landet og se, har ingen planer om at bruge den i byen, medmindre jeg skal fra og til leje-firmaet 🙂

Anonym Magnus

Du kan godt købe en, men du kan kun gøre det i dit eget navn, hvis du ikke er på turistvisa. Du skal have fast adr. for at det kan lade sig gøre. Hvis du har thailandske venner kan du købe i deres navn. Jeg købte engang en tre år gammel Honda 100 cc for 20.000 B, prisen plejer at ligger deromkring, måske 25.000. Jeg har set dem til leje for 2000 B/mdr i Chiang Mai.

Hvis du kun er afsted i et halvt år, er det nok bedre at leje en. Indregistrering er bøvlet, men ikke dyrt. Hvis du vil købe en, bør du gå efter en Honda på 100-125 cc, evt. en Yamaha. Især Honda holder godt og de er nemme at sælge igen. Hvis du skal køre meget i bakkede områder er en 125 cc at foretrække og du skal holde dig fra scootere med automatisk gear.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account