Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 25623. juni 2009 kl. 6:01 #3529716
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3529716 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">MacPherssonHej 🙂
Under planlægning af en 4 ugers tur til Thailand, faldt jeg over denne side, og tænkte i måske kan hjælpe mig med et spørgsmål.
Skal afsted med min kone og tænker på at leje scootere enkelte steder i Thailand – har blandt andet fået anbefalet at køre rundt på nogle af øerne (ko tao og ko phangang).
Problemet er dog at hverken min kone eller jeg har taget os sammen til at tage et kørekort – har dog fået at vide af min bror som har været afsted at dette ikke er et problem… Men… Er der nogen der ved om man iflg thailands lovgivning ikke behøver kørekort, eller om det bare er udlejerne der er ligeglade og ikke gider tjekke?
Ville være ret bittert at blive stoppet og få problemer med politiet dernede 🙂
Problemet er bare at deres “tøf tøf” scootere, alligevel har en stor motor. I skal have kørekort til dem
og i skal også være opmærksomme på at der på øerne kan være meget meget stejle bakker og dårlige veje så det kan være meget svært for folk der ikke er vandt til at køre på scooter/motorcykel at køre der. Der er flere der kommer kraftigt til skade hvert år på denne måde.
Havde egentlig set tråden – men der bliver kun svaret på det mht til motorcykel…
Da vi ikke har kørekort er det helt sikkert at vi ikke skal leje sådan en 🙂 -men ville bare have en lille ‘tøf tøf’ scooter for at kunne køre lidt rundt – hvis det altså kan lade sig gøre/er lovligt
Havde egentlig set tråden – men der bliver kun svaret på det mht til motorcykel…
Da vi ikke har kørekort er det helt sikkert at vi ikke skal leje sådan en 🙂 -men ville bare have en lille ‘tøf tøf’ scooter for at kunne køre lidt rundt – hvis det altså kan lade sig gøre/er lovligt
Hej, er lige kommet hjem fra 1 måned på Koh Tao og et smut på Phangan.
Du kan leje “automatic” scootere til 150 bath om dagen. Der er fin motor til op af bakkerne, bare sørg for at få en med gode dæk, og er du ikke vant til at køre på sådan en så lad være med at tage ud og køre off road, det er så nemt at komme til skade.
Kørekort er absolut ikke nødvendigt, du betaler bare ved kasse 1 🙂
Det er intet problem at leje scootere selvom I ikke har kørekort, men som nævn ovenover har de som regel noget større motor end herhjemme. Bliver du stoppet af politiet, kan de oftest bestikkes med omkring 500-1000 baht, men dette ville jeg dog selv holde mig fra.
Det værste er, at jeres evt. rejseforsikringer ikke dækker person- samt matrielle skader.
God tur,
/Mikael
Hvis i beslutter jer for at leje dem alligevel, og i bliver stoppet af politiet, så lad være med at nævne noget om bestikkelse, betjenten skal nok selv bringe det på bane, altså om i har lyst til at betale til ham i stedet for at køre ned på stationen og betale, det skal i selvfølgelig bare takke ja til, og så give ham hvad han vil have.
Mht. lovgivning er det ulovligt at koere uden koerekort. Hertil skal det lige siges, at kun et faatal af de lokale har taget koerekort til moto bikes, trods den latterligt lave pris.
Jeg har netop koert rundt paa baade Phuket og Samui. Vi blev stoppet i et check point 1 gang, hvor vi maatte betale 300 baht pr scooter. Der er ikke tale om bestikkelse, men blot om en boede (som oven i koebet giver et 24 timers koerekort). Prisen er fastsat, og politibetjentene er som regel meget flinke, eftersom de blot skal naa en bestemt rate (min bror bor paa Phuket, og er blevet stoppet flere gange).
Husk at passe godt paa trafikken, og tjek lige at daekken ikke er helt nedslidte.
God tur!
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.