This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sekra05

Hejsa

Jeg om min kæreste er netop kommet hjem fra en 3mdr. rejse i Sydamerika, hvor vi havde en helt fantastisk tur.
    Vi har dog ikke fået nok og vil allerede nu gerne i gang med at planlægge vores næste tur som skal finde sted i Juli næste år (2013). vi planlææger at rejse en måned pga. fuldtidsjob. Vi er klar over at det måske ikke er det perfekte tidspunkt at rejse til Sydøstasien (regntid) men vi ville dog gerne høre fra nogen som har erfaring med vejret på denne tid af året.

Kan det stadig betale sig at rejse derned?

Mht til lande vi vil besøge tænker vi især Vietnam, Cambodia og Laos.

Skriv endelig hvis det er håbløst eller hvis der skulle være andre steder som være mere interessante – vi er vilde med trekkingture og natur generelt.

På forhånd mange tak

Anonym Tropeliv

Hejsa,

Det kan ALTID betale sig at besøge Sydøstasien. Også i juli måned 🙂 Det er rigtigt nok de måneder, der falder mest nedbør i, men her er det vigtigt at huske på, at det jo sjældent regner hele dagen.

I bør selvfølgelig afstemme jeres forventninger med årstiden, I besøger landene i. Forvent f.eks. ikke at kunne ligge ved stranden dagen lang og komme hjem med gyldenbrun kulør over hele kroppen… Forvent i stedet at få en masse gode oplevelser, at møde en masse venlige, lokale mennesker, som pga. lavsæsonen har bedre tid og overskud til at vise jer rundt og fortælle om deres fantastiske lande, og ikke mindst at se det ægte Vietnam, Cambodia og Laos, som jo altså er andet en solskin og guidede ture på Mekong floden 🙂

God fornøjelse med planlægningen – og ha’ en fantastisk tur, når i kommer dertil,

Peter, Tropeliv.dk

Anonym Thomas

I kan på det tidspunkt få godt vejr op ad østkysten i Malaysia. Evt. rejse mod Perhentien.

Anonym holsterboy

Hola..

Jeg har været i Thailand 2 gange i juli, og det har været 2 vidt forskellige oplevelser angående regn! Først gang i 2009, var jeg væk i 24dage og havde mindre end 24 timers regn sammenlagt, hvor i 2011 var jeg væk i 16dage og havde omkring 3 dag med regn.. Det fede er når det regner at det ikke er koldt, man kan stadig lave mange sjove ting og ofte er det kun en byge på omkring 20-30min.. Dog kan den kommer i flere omgange på en dag ;).. Jeg mener klart det kan betale sig!

God tur.. 😀

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej med jer

I skal klart rejse til Sydøstasien. Selv om man kan rende ind i regn, så er det som det siges, ikke regn fra morgen til aften. Jeg er i Vietnam netop nu, og regnsæsonen er så småt begyndt. De sidste dage har det kun regnet om aften, på det tidspunkt, hvor man er lige ved at gå si seng, og så er det jo lige meget.
    Skulle i løbe ind i et par dage med regn, så er det en oplevelse i sig selv.

Det skal også siges at der er stor forskel på hvor i de forskellige lande i bevæger jer. Feks har Hanoi og Ho Chi Minh City i Vietnam ikke regntid på samme tid.

Så bare afsted med jer.

Med 1 måned bør i overveje om i vil se lidt af alle lande, se lidt mere af to lande, eller koncentrere jer 100% om et land. Man kan snildt bruge 3-4 uger i Vietnam alene.

Men i har jo god tid til at forberede jer.

Anonym pia

Overvej også lige Fillipinerne. Så skønt godt og særdeles spændende.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account