Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535849
     ronron

      Hej!
      Er der nogle der kan hjælpe med lidt info om kørsels tid med metro´en fra ataturk lufthavn til sultanahmet´s sights?
      Jeg har nemlig købt en flybillet bangkok til kastrup hvor der er en mellem landing i istanbul på 21 timer.
      Jeg lander 17:45 og skal overnatte og så flyve igen 14:15 næste dag, og ville jo gerne nå at se lidt af byen uden at komme for sent til mit hjem fly 🙂

      Gode hoteller, restauranter, oplevelser må også gerne deles 🙂

      Hilsen Ronez! ! !

      #3535853
       Anne Sofie

        Det tager blot 20-30 minutter og er en meget komfortabel tur. Udnyt endelig lejligheden til at få set lidt. God tur!

        #3535881
         lauridsen_lars@hotmail.com

          hej.
          Du har masser af tid og der er masser at se. har selv haft et ophold ligesom dig.
          Der ligger en masse billige hostel inde omkring blue mosk, der hvor blue mosk ligger er der en masse at se,
          Husk og nyd den gode mad, Istanbul er kanon. lars

          #3535988
           Erica

            Hej Ronez

            Uh altså, du skal virkelig tage ind til Istanbul, det er absolut en af mine favorit-byer i denne verden (har efterhånden været i en del byer rundt om i verden..).

            Det tager som sagt ikke ret lang tid at komme fra lufthavnen og til centrum med metro´en, og metro´en er supermoderne og let at købe billet til etc.

            Gå en aftentur i den centrale del af byen og oplev Istanbuls natteliv, se Aya Sofia og Den Blå Moske oplyst, og spis et overdådigt måltid på en hvilken som helst restaurent – maden er udsøgt, samt drik et glas elma-chai (sød æble-te) og nyd livet på en lille café. Dagen efter kan du nå et lille besøg i Grand Bazaar (den store bazar), se Cisternen (et gammelt vand-reservoir i centrum) eller evt. Aya Sofia eller den Blå Moske.

            Åh, der er såuendeligt mange steder at se i Istanbul, men her er et par bud fra mig.

            Håber du får en dejlig rejse med et dejligt stop i Istanbul ;0)

            #3536015
             ronron

              Hej og mange tak for svarene!

              Ja, jeg må helt sikkert se bazaaren, aya sofia og den blå moske og det kunne da også være blæret at se moskerne oplyst om aften syns jeg.. Men er det sikkert nok at vandre rundt efter mørkets frembrud dernede kommer jeg til at tænke på? eller er der steder man kan og ikke kan?

              #3537455
               Anonym

                det her er et super hostel, de er rigtig flinke og vil meget gerne hjælp de har en skøn tag teresse hvor man kan se til asien og den blå moske, http://www.hostels.com/hosteldetails.php/HostelNumber.790 det ligger ca. 5-10 min. gang fra den blå moske, det er gratis at komme ind i den blå moske og koster en 70 kr at komme ind i aya sofia. det hostel vi boede henviste os til en traditonel tyrkisk badeanstalt og det kostede kun 120 kr og varede en time ca. det var en oplevelse. der ud over opblevede jeg på intet tidspunkt ubehag ved at gå om aften heller ikke når man gik alene.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account