This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym vanste

Min kæreste og jeg tager til Thailand midt i august. Vi har desværre kun 14 dage. Starter med et par dage i Bangkok og vil derefter gerne have lidt strand og sol. Har overvejet Koh Chang, men hvordan er det lige med vejret her midt/sidst i august? Vi skal helst ikke bruge for meget rejse tid, og det skal gerne være billigt! Gode forslag til hvor vi kan tage hen?

Anonym Jesper Jensen

Tag til nogle af de områder, der blev ramt af tsunamien. De har brug for al den støtte de kan få – undgå dog Phuket.

Krabi, Phi Phi osv var før fantastiske steder og har brug for al den støtte de kan få for at blive det igen.

Anonym RAsmus

hej,

Hvis i kun har to uger i Thailand og gerne vil bruge noget tid i Bk ville jeg helt sikkert anbefale jer at tage til Koh CHang, Hua Hin, måske Koh Samet alt efter hvilke oplevelser i leder efter?

Koh samet ligger tæt på BK og hvis man er til mange turiste, barer, ludere og lommetyve, så har det sikkert også sin charme?

Hua Hin er et typisk charter mål, men positivt at det ikke ligger langt fra bk. Mest store hoteller! God mad osv

Koh Chang er derimod er meget mere afslappet. Var der selv sidste år og regner også selv med at ta’ der ned i juli. Har også gode snorkle og dykkermuligheder!
    Kan selv anbefale lonely beach på koh chang, super billig bungalows (180 bath) og få mennesker på stranden! Vilkelig stedet hvis man bare vil slappe af i en hængekøje og får noget sol
    Hvis i derimod hellere vil bruge lidt flere penge på indkvartering, så er der white sand beach, som har alt fra små bungalows til flotte hoteller. Hotellerne er dog forholdsvis billige og man kommer langt med 300kr pr nat!

Kan godt se jespers pointe med, at man bør tage til vestkysten for at støtte opbygning, men hvis i kun har en uges tid at gøre godt med, så spare i altså noget tid ved at ta’ til koh chang, hua hin eller koh samet!

Ang vejret, så er det stadig regntid! Mine erfaringer er at det regner i en time eller to og så klare det op. I skal ikke regne med høj sol alle dage, men det kan faktisk også have sine fordele.

God tur
    Rasmus

Anonym Trine

Jeg vil give Rasmuse ret i at høj sol ikke altid er en fordel i aug. mdr. Det er altså meget varmt, og næsten umuligt at ligge i solen på stranden mere end 10 min. af gangen. Så det er skønt når der er parasoller og andet grej som kan lejes til ingen penge. Derfor skal I ikke helt afskrive Koh Chang. Meeenn jeg har nu hørt at vejret er rimelig dårlig der i august, men tjek vejrudsigten på http://www.bbc.co.uk/weather. De er meget nøjagtige og viser vejret rundt i hele Thailand.
    Hvis I vil være sikker på sol , skal I nok vælge Kho Lanta, Kho Phi Phi og alle de andre. Der har jeg selv ingen erfaring med at komme. Til gengæld vil jeg anbefale Ko Tao som ligger tær på Kho Samui (hvor der også er dejligt) Ko Tao skulle være en ren lille perle. med utrolig mange muligheder for at dykke og snorkle.

Ko Chang har jeg ikke selv været på, da jeg valgte den fra for to år sidne og tog til Ko Samet i stedet for. Og der skal I ikke tage hen. Hvis I altså ikke er til tourist trætte thaier og fulde mennesker. Øen er så lille at man kan gå rundt på knap 1-2 timer.
    Men jeg hører igen og igen så mange dejlige ting om Ko Chang.

Rejser selv til Ecuador om 14 dage, men ville ellers gerne en tur til Thailand igen. Skal I engang opleve det et helt andet Thailand, skal I vælge syden fra og begive jer nordpå.

Trine

Trine

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account