This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ACecilie

Hej:)
    Jeg er en pige på næsten 20 år som lige er gået ud af gymnasiet og jeg vil gerne på et tidspunkt ud og lave frivilligt arbejde og kunne rigtig godt tænke mig noget med dyr helst unger. Og jeg har hørt om folk der er rejst ud og har arbejdet med løveunger. Er der nogle der ved hvem man skal kontakte for at man kan komme det? gerne op til 3 mdr:) men også kortere tid er i orden – og hvis det er muligt lidt billigere steder?

Håber at få nogle svar:)

//Cecilie:)

Anonym Didde

Løveunger var da et glimrende valg!!! 🙂 Tjek http://www.seaviewgamepark.co.za
    Det er et rigtig godt sted i Sydafrika.. Har selv været dernede og skal afsted igen i næste uge. Søde mennesker, dejligt land og fantastiske løver! 🙂

Anonym ACecilie

Hej Didde:)
    Det lyder rigtig spændende:)
    Men kunne ikke rigtig finde ud af hvor lang tid man kunne være væk og hvor meget det koster – ved du noget om det?
    Du kan evt. skrive til min mail cilledh@gmail.com

Mange tak for svaret:D

//Cecilie

Anonym stepher

Hej Didde
    Det lyder da helt vildt spændende. Jeg vil meget gerne høre mere om det.
    Hvordan kommer man afsted?
    Hvor længe? osv…
    Du må meget gerne e-maile mig, hvis du ikke vil skrive her.
    stepher83@hotmail.com

Anonym birgitte77

Hej!
    Jeg ved man kan komme til at arbejde med tigre, specielt tigerunger, i Tiger Temple i Thailand uden for Bangkok.
    Man bor på munkenes kloster hvor de holder tigrene som er “tamme” og du bruger nogle timer hver dag på at formidle om bevarelse af denne bengalske tiger til turister, der kommer og besøger stedet.
    Det koster ikke noget og man får kost og logi, på klostret.
    Etisk ved jeg ikke om jeg synes deres projekt er forsvarligt, men jeg tror det er fantastisk spændende! Du kommer tæt på det tætte forhold og samhørighed mellem munke og tigre.
    Mvh Birgitte

Anonym Didde

Da jeg var afsted første gang, rejste jeg med Alott og bookede igennem dem. Det er dog temmelig dyrt, så denne gang har jeg bare booket direkte igennem Seaview Gamepark, hvor projektet holder til. Prøv at sende en mail til dem og spørg jer frem på den måde. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvad man gør, hvis man ikke vil igennem Alott og hvis man ikke har været afsted én gang tidligere, men som sagt – prøv at kontakte parken og hør hvad de siger.. 🙂

Anonym ACecilie

okay mange tak for hjælpen:)

Hvad gav du ca. for det her anden gang?

Og hvor mange lommepenge brugte du om ugen? Var du på nogle ture første gang – hvis du var hvor til?

Anonym Trine

Ikke for at være lyseslukker, men er det ikke det tempel ‘backpackerplanet’ advarede imod for et stykke tid siden..? Prøv at skrive tiger i søgefeltet og så kommer der et indlæg op med et link til en artikel om et tigertempel i Thailand..

Anonym ACecilie

jeg fandt noget om at tigerne blev bedøvet ved ikke om et det var det du tænkte på Trine?
    Men mange tak fordi du sagde det – så vil jeg ihvert fald ikke det!!! 😐 – hvor forfærdeligt:(

Anonym ACecilie

Tak for svaret:) – er nok enig med dig – men hvis det nu er ved du så hvordan man kontakter det?

Mvh Cecilie

Anonym ACecilie

Okay:) meget rart at høre om hvad man bruger penge på:) hvor meget kostede de der ture så?

Anonym Didde

Jeg skal give cirka 150-200 kroner i døgnet denne her gang. Det dækker kost og logi. Det er ret billigt!
    Jeg var på en masse ture, mens jeg var der. Man har en ugentlig fridag, som man kan bruge på at tage på tur. Vi var på safari, på ridetur på stranden, ude at besøge en skole i en township, på elefantridetur, ude ved verdens højeste bungeejump, på tur til surferbyen Jeffreys Bay og ude for at besøge nabofarmen, hvor de har en klappe-gepard! 🙂
    Jeg brugte faktisk kun penge, når vi var afsted på turene, så dit lommepengeforbrug er ikke sindssygt højt. Mens man er på farmen, bruger man stort set kun penge på is og øl! 🙂

Anonym KatjaValentina

Hej 🙂

Prøv og besøge http://www.harnas.de – der arbejder du med løver,leoparder og andre slags dyr fra Savannen. Flyrejsen betaler du selv og ellers koster det ca 2500 pr uge ink. kost og logi, det kan jeg anbefale da en af mine venner har været der 2 gange nu. Men du skal ellers pas på og ikke komme ned til der hvor de opdrætter løver, selvom de kalder det for reservater, for nogle steder opdrætter de løver, så mennesker kan købe dem og skyde dem og derved få et jagttrofæ – det er kynsik og modbydeligt! Så hvor end du søger så undersøg sådanne ting – men ellers er Harnas varmt anbefalet 🙂

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account