This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NEVE

Hej

Til september tager min kæreste og jeg 4 uger til Bali og Lombok. Vi har hørt fra rigtig mange at vi skal tage os en 5 dages sejltur, hvor man bor og sover på dækket af små både. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvor disse både sejler fra. Er det fra byen Labuan Lombok ?
    Håber der er nogle der kan hjælpe.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Hej NEVE
    Nedenstående er et citat fra DanielJohansen fra tråden
    https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/36251/svar.htm
    Daniel giver også ret udførlige svar på andre spørgsmål som du evt. måtte have. Labuan Bajo ligger på Flores.

“I Labuan Bajo kan du finde operators der arrangerer bådture fra Labuan Bajo til Lombok på et sted mellem 2 og 6 dage. Jo mere tid du har des bedre.. Jeg fandt en båd som var afsted 5 dage.. Vi betalte kun omkring 1000 DKr for det, hvilket inkludere alt kost og logi, entrance fees til både Komodo Island og Rinca, derudover besøgte vi nogle øde øer, red beach på bagsiden af Komdo Island, Moyo ved Sumbawa og nogle andre steder jeg ikke husker navnene på. Shop grundigt efter båd..der er meget forskel på pris og hvad der tilbydes.”

Anonym cARINA

Tak for dit link.
    Jeg tænkte på om der er mulighed for at tage bådene fra Lokbok og hvis ja hvilken by?

Anonym Anonym

Tak for dit link.
    Jeg tænkte på om der er mulighed for at tage bådene fra Lombok og hvis ja hvilken by?

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg har lige skimmet LP og iflg. dem er det muligt også at rejse fra Lombok og mod Labuanbajo. De specificerer ikke hvorfra, men mon ikke det er Labuhan Lombok, som du selv nævner?

Du vil jo så ende med at stå i Labuanbajo og skal finde ud af hvordan du kommer retur til Lombok. Personligt er jeg nok mest tilhænger af at flyve til Flores og tage båden fra Labuanbajo retur til Lombok istedet for den anden vej rundt, men det er jo en smags sag.

Du skal også være opmærksom på at de øer du besøger på vejen ikke nødvendigvis er de samme om du tager turen fra Labuanbajo eller Labuhan Lombok (jf. LP).

Anonym Mie

Jeg var på en bådtur fra Lombok til Labuan Bajo sidste år. Jeg kan ikke huske hvor vi sejlede fra, men jeg tror det kommer an på hvilket selskab du er med.
    Når du booker din tur i f.eks. Sengiggi eller på en af Gili øerne, så vil de fleste ture være inkl. pick up, og de vil køre jer ud til båden. Så jeg tror ikke du behøver bekymre dig om hvor de sejler fra.
    Det var en rigtig fed tur, glæd jer!
    Jeg endte med at tilbringe en del tid på Flores efter sejlturen, hvilket var en fantastisk oplevelse og varmt kan anbefales. Komodo National Park er i øvrigt vidunderlig til dykning og snorkling.

Anonym Anonym

Hej, må jeg spørge hvordan I flyver? Leder efter gode tilbud derned..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account