This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HeidiZ

Hejsa
    Vi overvejer at tage til Lombok og Gili til sommer (evt. med 2-4 dage i Singapore). Vi vil være afsted i 3 uger i alt, men er bare i tvivl, om det bliver for længe på de distinationer? Gili er udelukkende bade/snorkle ferie, så på Lombok skulle der jo gerne være en masse oplevelser/ting at give sig til. Hvordan er jeres erfaringer? Jeg synes det er svært at finde info om Lombok på nettet.

Er der andre steder i ville kunne anbefale? (ikke bali, har vi været).

Vi har som sagt tre uger og et budget der samlet hedder ca. 25000 kr alt incl. for to voksne.

Hilsen Heidi

Anonym HeidiZ

Tak for dit svar, Anna 🙂

Hvis man kan nå at se det meste af Lombok på 5 dage, kunne jeg godt være nervøs for, at 10-12 dage på øen vil blive for meget? Lombok skulle generelt bruges til oplevelse 🙂

Synes du der var nok for jer at opleve? Cambodja lyder også spændende. Men af en eller anden grund, har Cambodja bare ikke tiltalt mig særlig meget :-/ Og så tror jeg også, at det regner meget i Cambodja i August?

Anonym Anna Nielsen

Hejsa Heidi.

Jeg er selv netop kommet hjem fra 3,5 mdr. i skønne Syd-Øst Asien.

Vi var selv på både Gili og Lombok, som må siges at være fantastiske steder begge dele.
    Lombok var ikke en del af vores plan, men der fandt vi nogle af turens bedste strande og desuden var der ikke mange turister. Vi var i den sydlige del, Kuta, hvor vi lejede en scooter og derfra kørte til flere nærliggende strande. Mawun Beach var vores favorit: Klareste vand, hvideste sandstrand, ingen hoteller og måske bare 2 andre turister. DET kan anbefales.

På Gili boede vi på Gili Air i 6 nætter og på Lombok havde vi 4 nætter, så jo, I burde godt kunne nå det.

Ellers kan jeg meget varmt anbefale Cambodja, selvom det ligger et stykke norpå fra Indonesien, men her mødte vi det mest imødekommende folkefærd på hele vores tur, hvor vi besøgte 7 lande.

Held og lykke og god rejse.

Kh Anna.

Anonym MissAdventure

Jeg var på Borneo-Bali-Lombok-Gili-Singapore i sommer… I kan nemt bruge en uge på Lombok… hvis I fx. vil på vulkantrekking (Rinjani), så tager det 3 dage (2 overnatninger).. afsæt et par dage til afslapning bagefter…men er pænt smadret i benene og kroppen i det hele taget efter turen..men det er så fedt!!! start evt. med sydlombok et par dage, så tre dages vulkantrekking..og derefter afslapning på gili….med snorkling/dykning og gode fester 🙂

Anonym Anna Nielsen

Vi var kun i den Sydlige del af Lombok, Kuta, så tør ikke sige, hvor lang tid I skal bruge hvis I vil hele øen rundt.
    Vi tog kun dertil for at slappe af og se nogle fede strande, så for os var de 4 dage nok ja.

Cambodja har, by far, et venligere folkefærd end f.eks. Thailand som ellers gå under slogan’et: “The land of smiles”. Vi ærgede os over vi først kom til Cambodja i slutningen af vores tur, da vi sagtens kunne have brugt meget mere tid. Vi var kun i Siam Reap og Phnom Penh – meget kulturelle steder begge byer.

Anonym HeidiZ

Tusind tak for svar til jer begge to.

Anne: Har været inde og læse om Cambodija og det lyder måske mere spændende end jeg først angtagede (fordomme: meget fattigdom, korreption, beskidt, forurenet osv.). Og så har jeg læst bogen “en kvindes pris”, hvilket måske også har været med til at jeg har tænkt, at Cambodija skal jeg bare ikke til! (kan forresten anbefales).

MissAdventure: Jeg tror ikke vi vil trekke, selv om det sikkert kunne være fedt! 🙂 Har du ellers forslag til oplevelser på Lombok? Er der ligeså meget som på Bali? (mindes at have læst, du også har været der?).

Vi har også overvejet og snakket om Sumatra.. Men puha, det er jo et stort “land”, så ved simpelthen ikke lige hvor jeg lige skal starte og slutte der 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account