This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lars81

vil gerne købe lonely planet bøger om mine destinationer- men hvilken skal man vælge når der er flere om samme område??? hvilke er måske bedst når det er som backpacker

Anonym Susanne

Hvor skal du til?

Anonym Jakob Christensen

Når du rejser som backpacker skal du gå efter deres bøger i serien “On A Shoestring”, eksempelvis “South America: On A Shoestring”. De er beregnet til netop folk, der rejser billigt. En backpackers bibel.

Ved dog ikke om de har til destinationerne Sydafrika og Australien, men det kan du jo selv undersøge 🙂

Anonym lars81

når ok- dem vil jeg kigge efter… der er bare flere over f.eks syd afrika og australien så ville være rart hvis nogen vidste hvad de forskellige titler indeholdte….

har bare kigget på amazon.com!!!!

Anonym lars81

sydafrika og australien (hovedsagelig østkysten)

Anonym Claus

Shoestring bøgerne er en stor bog, der omhandler en masse lande, f.eks. Sydøstasien eller Sydamerika.

Det er koncentratet af de enkelte landes bøger, som man får i én bog. Og de kan derfor forekomme lidt overfladiske.

Køber du derimod en bog for hvert enkelt land, får du en masse steder, kort og et væld af informationer.

Ulempen er selvfølgelig, at mange bøger om enkelte lande fylder og vejer meget

Men husk, det er jo ikke alene guidebogen, der skal lede en på vej. Det er i høj grad også snak med andre rygsæksturister, opslagstavler på hostels osv.

Køb og læs mere på lonelyplanet.com

Mvh

Claus

comeawaywithme

Jamen, så skal du vel bare have en Lonely Planet Syd Afrika og Australia….

Deres bøger er for i øvrigt billigere hvis du køber em på deres hjemmeside frem for en boghanel i DK. Også selvom de skal sendes. På hjemmesiden får du ca to bøger for en bogs pris.

Anonym louise

På Lonely Planets hjemmeside ka du se alt hvad de indeholder. Du kan endda nøjes mødes at købe bestemte kapitler på PDF fil.
    Og som “comeawaywithme” nævner de de super billige i UK og pt køre de 30% rabat, så der er gode penge at spare. over 50% af DK pris.
    Har selv lige købt 3 bøger og de er super billige i fragt og forholdsvis hurtig levering.

Anonym helene

når du nu kun skal til to lande, synes jeg helt klart ikke at du skal købe ‘on a shoestring’-bøgerne.. de er rigtig gode, hvis du rejser til rigtig mange lande i samme region, men ellers ikke! har selv brugt lonely planet bøgerne rigtig meget, og synes de ligger inde med rigtig meget god info.. både bøgerne om enkelte lande, men også city-guides og ‘the best of’, hvis man bare skal være i en enkelt by i kortere eller længere tid

Anonym Jesper Jensen

Lonely Planets guidebøger bliver efter mine mening dårligere og dårligere. Jeg vælger ofte en guidebog fra et andet forlag.

Lonely Planet virker ofte for kommercielle, har for lidt baggrundsviden og også for poppede.

Prøv Footprint eller Moon Guider i stedet.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account