This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lilliendal

Hej.

Jeg skal på en tur til Kenya og Tanzania sammen med min søster. Hvor vi blandt andet skal bestige Kilimanjaro og på Safari – glæder mig vildt.
    Men jeg vil selvfølgelig anskaffe mig en rejseguide først. Jeg har besluttet mig at invistere i Lonely planets bøger. Men jeg kan ikke beslutte mig om jeg skal købe en bog til hvert land eller om jeg skal købe en om hele Afrika!? Er der nogen der kan anbefale det ene frem for det andet? Så vil jeg meget gerne hører fra jer :o)

Rejsende hilsner Jonathan

Anonym Tanja

I Tanzania kan I bytte jer til næsten hvad som helst for en BIG kuglepen, dem som man kan trykke ind, eller dem med hætte til

Bare et råd fra en der har været det

Anonym Jesper Jensen

Det kommer an på, hvordan i ønsker at rejse. Det siger sig selv at Lonely Planets guidebøger til de enkelte lande inholder mere information – specielt baggrundsinformationen om de enkelte lande er der gjort mere ud af, der er også gjort flere hoteller etc.

Mit råd vil være at i låner alle 3 bøger på biblioteket og kigger i dem. Så kan i bagefter finde ud af hvad i har brug for dernede.

En løsning kan evt. være at købe bogen til det land i skal være i først hjemmefra og købe/bytte sig til den anden når i kommer derned.

Anonym Anonym

Footprint er bedre end lonelyplanet.

Der er en grund til at lonely planet har fået tilnavnet crowded planet. Det er en meget poppet guidebog.

Der findes meget bedre guidebøger på markedet end dem. Men hvilken der er bedst afhænger af hvor man skal hen.

Anonym Niels

Kenya og Tanzania er et godt sted at starte hvis I ikke har rejst i Afrika før. Et lille tip: Kilimanjaro er en god oplevelse men I kommer til at dele den med alt for mange. Der er en kødrand af mennesker der vandre imod toppen hver dag. Der er et andet bjerg lige ved siden af – Mount Meru -. Her kan I vandre næsten alene op sammen med en ranger og et par hjælpere. Toppen er ikke mere end ca. 25m2 og solen står op lige bagved Kilimanjaro. Dette er en fantastisk tur – Prøv det. Og så til dit spørgmål omkring rejsebøger. Tag en af disse “bibler” med men brug den ikke som førehund. Hvor længe skal i være væk?.
    Hvis i har tid er turen fra det nordlige Tanzania til Kampala i uganda en oplevelse.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account