This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frederik h

Hej.

Min kæreste og jeg (21 år) har tænkt os at tage til Vietnam i sommerferien, som er det eneste mulige tidspunkt at rejse i, da vi begge er studerende. Vi har planlagt at rejse fra d. 8 juli til d. 4. august ca. og vi har flybilletter klar til at bestille. I juli måned har jeg fået læst mig frem til at vejret måske ikke er helt optimalt, hvorfor vi vil flyve til Hanoi og opleve Nordvietnam. Er der nogle som kunne hive nogle links frem til en rute, som evt. ender tilbage i Hanoi? Vi mener selv at turen fra Hanoi til Ho Chi Min City er for lang og måske ikke den bedste årstid til at bevæge sig sydpå?
    Ingen af os har særlig stor erfaring med østen på egen hånd, og hvordan de forskellige årstider og breddegrader spiller ind.
    Vi vil gerne have en form for kombineret tur; luksus, primitiv, dykning, adventure, trekking. Det der kan blive plads og tid til.

Tak. 🙂

Find billig transport rundt i Vietnam (sponsoreret)
    Klik her for at booke online

Anonym Line

Hej Frederik.
    Jeg har været i Vietnam to gange i juli måned, og begge gange har jeg haft en fantastisk tur og egentligt ikke været generet af vejret! Hvis jeg skal sige noget generelt så har det været MEGET varmt fra Halong bay til Na Trang og kun regnet en times tid først på aftenen. Det eneste sted hvor jeg virkelig har mærket regntiden var i Sapa, hvor det regnede en del midt på dagen og var overskyet det meste af tiden. Hvis det var mig som skulle afsted igen, ville jeg bestemt ikke tænke på vejret (med mindre det er helt galt), men bare tage afsted.
    Den traditionelle Nordvietnamtur er: Hanoi-Sapa- Halong Bay-Hanoi. Har faktisk aldrig mødt nogen som har brugt en hel måned i Nordvietnam.
    Og ja, turen til Ho Chi Minh er meget land. Vidst noget i retning af 30 timer i tog. Men de fleste har jo en del stop undervejs, og man behøves jo ikke tage helt derned. De typiske stop er: Hué (kongegrave), Hoi An (få syet tøj) Na Trang (fest og strand), Da Lat (ekstremsport), Mui Ne (Sanddyner + store bølger til vandsport).

Rigttig god tur!

Anonym none

Hej, jeg har desværre ikke noget svar.
    Men vil selv gerne til vietnam i august måned, og er interesseret i hvor mange penge i regner med at komme til at bruge?

Anonym Frederik h

Tak for de to gode besvarelser! Det er virkelig lækkert at få en bekræftelse af vores rejsevalg, vi glæder os usandsynligt meget! Desuden er flybilletterne nu også købt.

Planen er indtil videre at rejse fra Hanoi, måske til Sapa og derefter ned imod Ho Chi Minh, hvor vi kan flyve hjemfra.

Til spørgsmålet om penge:
    Vi kommer alt i alt til at bruge cirka 6000 kr på flybilletter, når vi rejser aalborg-london-bangkok (med mellemlanding i bumbai) og så Hanoi.

Vores budget for forbrug er cirka omkring de 6000, men vi er begge villige til at betale for gode oplevelser.

Anonym Camden

Det var så lidt. Rigtig god tur. Og GLÆD jer! Vietnam er helt fantastisk!!

Anonym Camden

Jeg synes bestemt I skal rejse ned igennem Vietnam til Ho Chi Minh. Og I kan samtidig sagtens nå at tage nordpå til Sapa.

Mit bud ville være at state i Hanoi, tage til Sapa i nogle dage på trekking. Derefter tilbage til Hanoi, tage til halong Bay og derefter begynde at bevæge jer sydpå igennem de forskellige byer som allerede er blevet nævnt.

Jeg har næsten lige været i Vietnam og vi brugte 3 uger på at rejse fra Hanoi til Ho Chi Minh. Dette var inkl. 3 dage på Halong Bay men ekskl. Sapa.

Halong Bay må I bare IKKE gå glip af! Vi var derefter i Hué, Hoi An, Na Trang, Mui Ne og til slut Ho Chi Minh.

Så jeg vil sige at I sagtens kan nå det hele på den lille måned I har.

Mht. budget som en anden spørger om, så brugte jeg ca. 3500 på de 3 uger og vi levede rigtig godt og gjorde hvad vi ville. Det er billigt i Vietnam!

Anonym michael

hej Frederik. Jeg skal selv til Sydvietnam hertil sommer, og har faktisk været der over 15 gange ialt. Vejret er ikke helt så slemt selvom det er inde i regnetiden…maks 1 timer pr. dag. Hvis det stod til mig, så vil jeg ikke bruge for mange dage nordpå, da alt det sjover sker fra Dalat og nedefter. For det penge I har med skulle I nok klare Jer for den måned, men hver Meget påpasseligt med Jeres penge og kuffert, samt når I skal færdes rundt, der er meget tyveri. Glæder mig for vildt til turen.

Anonym michael

hej Frederik. Jeg skal selv til Sydvietnam hertil sommer, og har faktisk været der over 15 gange ialt. Vejret er ikke helt så slemt selvom det er inde i regnetiden…maks 1 timer pr. dag. Hvis det stod til mig, så vil jeg ikke bruge for mange dage nordpå, da alt det sjover sker fra Dalat og nedefter. For det penge I har med skulle I nok klare Jer for den måned, men hver Meget påpasseligt med Jeres penge og kuffert, samt når I skal færdes rundt, der er meget tyveri. Glæder mig for vildt til turen.

Anonym sjuzanna

Hej alle. Min mand og jeg overvejer at rejse til Vietnam hele juli måned. Jeg kan se der er skrevet blogs om, at regntiden ikke er noget problem selvom det er i juli… er det rigtigt ? Vi vil muligvis starte op nordpå og bevæge os sydpå. Michael skriver at alt det sjove sker fra Dalat og nedefter …. kan du / andre uddybe det mere ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account