This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MultiMagnus

Min kammerat og jeg er 19 og 20 år har sabbatår
    Vi har besluttet at tage ca. 2 måneder til Indien (vi skulle helst ikke overskride meget mere..) og vi vil både i det nordlige og i det sydlige. Vi regner med at tage afsted i midten af september.

Vi har dog en maaaasse spørgsmål til landet – og vi håber nogen af jer erfarne kan hjælpe os.

Jeg skriver nogen spørgsmål i punktform så kan man jo byde ind og så har jeg nogen andre ting til sidst også..

– Hvad pakker man i den store taske hjemmefra? Jo flere detaljer desto bedre
    – Er det dumt at have mere end hvad man kan have i sin store rygsæk? Man skal vel kunne have ALT man har med i den store rygsæk?
    – Jeg regner med at medbringe en iPad, har i kommentar til det?
    – Hvordan er 3G dækningen dernede? (Ved godt det nok ikke er overalt) Og er hvad koster sådan noget?
    – Hvor kan i anbefale at tage dykker certifikat?
    – Hvor kan i anbefale at dykke?
    – Vi ville gerne arbejde lidt frivilligt, det kunne være fysisk arbejde med opbygning af huse eller lign. men også med dyr – har i nogle forslag til det?
    – Vi har læst om en ørkentur som vi meget gerne vil prøve, er der nogen bestemte steder vi skal tage afsted på den fra?
    – Er det muligt at komme på noget regnskovstur sydpå? hvis ja, hvor?
    – Kan i anbefale nogle vandfald eller lign. sydpå?
    – Hvordan er det med Sri Lanka, kan man bare tage en smut tur til øen bare uden videre eller skal det søges visum eller andet vi skal være opmærksomme på?
    – Hvad kan i anbefale af festivaller? Vi har hørt om farve festivaller men hvordan søren finder vi det? Vi ville også gerne opleve andre syret festivaller og raves.

Til sidst vil jeg lige lægge et link til nogle punkter jeg har sat ind på google som vi gerne ville se. Vi ved godt der er nogle ting som vi må strege, f.eks. kan det ikke betale sige at tage op til Darjeeling..
    Er Elephant Island et must see eller kan vi strege den også?
    Ligger Kumbhalgarh Fort ved Pune som mit punkt er sat? og er det noget værd?

http://maps.google.dk/maps/ms?authuser=0&vps=2&ie=UTF8&msa=19&msid=212410601979162107095.0004aa3e7b7233b690407

(Håber linket virker???)

Vi regnede med at skulle rejse hjem samme sted fra som vi tager derned. Vi vil gerne prøve rejse med toget dernede men ellers nupper vi et fly.. Vi ville gerne starte i Mumbai og så enten tage op eller ned og så flyve/kører fra New Dehli til Chennai (eller omvendt og omegne af byerne tæller selvfølgelig også) men vi vil selvfølgelig gerne høre forslag til nogle ting som vi lige så godt kan strege fra listen eller noget som ligger oplagt lige på vejen som vi burde se eller prøve..

Tak fordi du læste mit meeget lange indlæg og vi håber nu på du vil komme med gode svar

Anonym SkateZ

det var mange spørgsmål, men skal da prøve at besvare nogle af dem, jeg og en ven er selv ved at planlægge en tur til indien, primært nord indien, hvor vi slutter af i goa til lidt fest og sjov.
    var i goa sidste år i en uges tid, og det kan varmt anbefales, det er også her i vil finde alle de vilde raves. dog har den staten indført at alle fester skal slutte kl. 2 om natten, men så starter de bare lidt tidligere.

farve festivalen hedder holi, og foregår d. 8 marts næste år.

angående rygsæk, så har jeg læst lidt på det, og det handler om at begrænse sig, har fundet nogle gode lister til hvad man bør have med

Nyhedsbrev

http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/backpacker/ECE1120409/den-komplette-pakkeliste-for-backpackere/
    http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/backpacker/ECE1120407/saadan-pakker-du-rygsaekken-rigtigt/

her er lidt om scams man skal passe på i indien
    http://goindia.about.com/od/annoyancesinconveniences/tp/Most-Common-Scams-in-India.htm
    http://goindia.about.com/od/annoyancesinconveniences/p/indiabegging.htm

jeg har fået anbefalet disse steder som must see steder når man backpacker i indien
    Varanasi och Khajuraho, Dharamsala och Manali

held og lykke med jeres tur, det bliver vildt 😀

Anonym MultiMagnus

lidt ærgeligt med farve festivallen 🙁 kan man ikke finde noget andet som er i perioden?

de der raves løber man ind i alle vegne eller hvad? Når du siger det starter tidlig, hvad tid er det så? Og er det bare hver dag? er der ingen dage som er større end andre?

tak for info 🙂

Anonym jacob

tjek http://www.festivalsofindia.in/ for info om festivaller.

der er større og mindre fester hele tiden, vi var til en ny fest hver eneste dag dernede. der bliver uddelt flyvers til dem på stranden, og på markeder og lignende.

Anonym Freja

Smutter selv til Indien her om en uges tid, til CHennai for at arbejde frivilligt. Den organisation jeg skal være hos hedder MCCSS og de tager imod frivillige fra hele verden hjemmeside: http://mccss.org/

Så vidt jeg har kunne forstå er det vist pænt bøvlet at få sit vusim til Indien hvor du har mere end en indrejse.. Så det betyder at skulle i lyste at smutte andet steds hen så er Indien et no go retur igen, som jeg lige har forstået det..

Ellers Goa er også the place to be, hvis det er en fest man leder efter.. Går også under navnet backpacker Mekka..

Mht til taske, ALT det du har med skal kunne være i din taske!! Ellers er det simpelthen et helvede at være backpacker, taler af erfaring!

Hmmm tror vist det var det jeg kan byde ind med.. Husk når i søger visum så skal der sendes retur billet med. Så de kan se i nu også smutter ud af landet igen.. Men denne behøver nødvendigvis ikke at være til dk, men kan fx også være til andet land.. Bare i kommer ud 🙂

God tur ellers!

Anonym Anne

Jeg var med en veninde i Indien i april i 2009, og skal derned igen her i november. Det jeg klart kan anbefale er at tage til jaisalmer i Rajastan og tage på kamelsafari. Kun helt ude ved Jaisalmer kan man ride rundt i rigtig ørken, som man ser det i sahara med store sandbanker. Derudover er der en ørken/kamel-festival, hvor blandt andet der er en masse udfordringer og lege, og hvor Mr Desert Ling for året bliver kåret (fx hvem kan hurtigst binde sin turban, hvem har det længste skæg og hvor mange kan man sidde på en kamel). Men det plejer vist at blive afholdt i februar. I Rajastan er Pushkar også enormt anbefalelsesværdig. Hvis I har planer om at skulle nord på, kan jeg også anbefale daramsala (eller McLeod Ganj), hvor derer mange aktiviteter som yoga, madkurser og hvor man oplever de mange tibetanske flygtninge, da Dalai Lamas tilholdssted ligger lige om hjørnet.

Mht til taske: pak let! og tag kun den taske med. Meget bagage i indiske offentlige transportmidler (gælder både tog og bus) er et helved. Så pak kun det nødvendige, og køb resten dernede.

Tror fint du kan medbringe en Ipad, jeg ved ikke hvordan nettet er, men har du en adapter med, kan man næsten få ladet alt op alle steder.

Har lige fået visum på plads nu, og mener bestemt, at man kan få både one-entry og multiple entry visa. Så en tur til Sri lanka tror jeg ikke er noget problem, men muligvis skal i have visum iorden hjemmefra, eller få det lavet på den dansk ambassade i Delhi.

Hvad angår frivilligt arbejde, skal I være opmærksom på, at det næsten kun er Gouda rejseforsikring der dækker arbejde i udlandet. Ved Europæiske Rejseforsikring, skal man købe det som ekstra ved siden af (arbejdsdækning). Hvis altså er nogen der går op i forsikringer 🙂

Det var vist alt jeg kunne bidrage med. Håber i får en god tur, kan selv ikke vente til Goa i november og december!

Anonym jacob

visum skal laves hjemme fra, og man kan godt få multiple entry visum’s . man skal blot forklare sine intentioner på ambassaden, så er de ret hjælpsomme

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account