This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Har fundet en tur til Machu Picchu til kun 490$ med Peru Treks and adventures
    http://www.perutreks.com/inca_trail_to_machu_picchu_2011.html

Synes godt nok at det lyder lidt for godt til at være sand, er der nogen der kender selskabet og evt. har erfaringer med det?

Derudover vil jeg høre om der er nogen der ved om man kan dykke i Sydamerika og Cuba og evt. hvor?

Anonym Nicolai

490$ er da ikke specielt billigt. Har lige købt 4-dages tur til Machu Picchu med en overnatning i cuzco inden og efter til ca 3200 kr gennem jysk rejsebureau.

Anonym Tine

Ja, det er ikke meget billigere 🙂

er blevet anbefalet inkastien, så tror at det er det jeg gør 🙂 du anbefaler at man køber den hjemmefra?

Jeg skal til Argentina, Bolivia og Peru i Sydamerika og ville bare høre om I havde nogle gode oplevelser som I ville anbefale som fx ture, naturoplevelser og hvad man ellers lige kan finde på 🙂
    Jeg vil gerne ned i en mine, se salar de Uyuni, Machu Picchu, Nazcalinjerne, Iguazu, amazonas, men kender I til nogle fede steder som evt ikke er så besøgt 🙂
    Og har I haft nogle anderledes, fede oplevelser, som man bare skal prøve 🙂

Anonym DanielJohansen

For mig at se gør det ikke så meget hvor du bestiller, bare du gør det i god tid så du kommer på inkastien og ikke en af de omkringliggende stier:) men det er selvfølgelig en vurdering om du synes det er de ekstra tusinde kroner værd. Jeg var på inkastien for et par år siden, min kammerat var lige kommet ned og besøge mig nogle måneder og havde derfor ikke bestilt noget hjemmefra så han var på en anden tur.. vi snakkede og sammenlignede selvfølgelig bagefter, og han var da straks klar over hvad han ville have taget, havde han haft muligheden.

Machu Picchu og Uyuni står stadig som nogle af de bedste minder overhovedet for mig, så synes helt sikkert du har fat i noget af det rigtige. Hvad det gælder Uyuni kan det være en god idé, at bede om at tage ruten (laguna verde, azul, saltsletterne, stone of tree m.fl.) i omvendt rækkefølge. Det gjorde vi og undgik på den måde stort set af møde andre på turen overhovedet. Det skal selvfølgelig tilføjes, at det er den eneste gang jeg har været der, så om det føles mindre autentisk på grund af flere turister når man tager den anden vej skal jeg lade være usagt.

Cusco var en skøn by at bruge nogle dage i, omend den ikke er så off the beaten track. Et trek ned i Colca Canyon er også virkelig storslået, og der er masser af muligheder for at se condorer. Du skal næsten også se på Huacachina, en lille by på et par hundrede mennesker der ligger placeret som en oase i en lille ørken. Her kan du også få en vanvittig tur i hvad der ligner en ombygget beach buggy og sandboarde ned af sandbakkerne. Når nu vi er ved action packed så ligger Sydamerikas højeste bungeejump kun en times tid fra Cusco og er rigtig sjovt. Alternativt kan du tage en mountain bike tur ned af den gamle vej fra Coroico til La Paz, der omtales som verdens farligste vej – det er virkelig sjovt. Iguazu er virkelig fantastisk..du skal næsten se begge sider, der er mest på den Argentinske side, men fra Brazilien er det konstrueret en lille bro udover den ene side af vandfaldet hvor du kan kigge lige ind i lommen hvor de største fald er. Jeg var på en bådtur op ad floden under faldende, hvor man sejler under nogle af de mindre fald.. det vil jeg ikke anbefale, i forhold til den korte og ikke særligt spændende tur (omgivelserne taget i betragtning) var det alt for dyrt.

Hov..Husk også Lake Titicaca, og Areqiupa er også en vidunderlig by. Puha..og så mangler du stadig hele Argentina. Det ved jeg ikke så meget om, men det er jeg helt sikker på der er en masse andre herinde der gør:)

Anonym Tine

Åh, tusind tak Daniel! Havde også regnet med at bruge noget tid i Cusco, men det er altid godt at få nogle inputs fra andre. Tak for alle de gode råd! Det var virkelig dejligt 🙂

Jeg skal rejse lidt rundt med min kusine i Argentina, som det tidspunkt har boet der i 4 måneder, så mon ikke hun kender noget til det 🙂 Men hvis der er andre der har inputs til Argentina skal de da være mere end velkommen 🙂

Anonym DanielJohansen

Kan du lide fest og farver og vil bruge et par dage i Cusco, så besøg Loki Hostel. De eksisterer både i Bolivia og Peru og er, i mine øjne, suverænt de bedste hostels i landende når det gælder at møde mennesker, komfort og fester.

Det er en ung irsk fyr der har startet det (La Paz) for nogle år siden i den utrolig romantiskbygning med stråler af historie, der er et nedlagt hotel. Jeg havde en snak med ham.. Han er virkelig en cool fyr. Uden betaling sendte han gratis en fra staffet med mig der agerede tolk på politistationen da jeg havde fået stjålet alle mine værdier, og var utrolig hjælpsom i forbindelse med at få fremskaffet alle tingene igen. Anyway han forklarede at han havde backpacket i landende og mente ikke at der var nogle gode hostels. Spurgte derfor alle han kendte som backpackede om de tre vigtigste ting på et hostel, og det er de værdier Loki bygger på i dag. Jeg kan ikke huske de tre værdier præcis, men mener det var en god seng, tidlig check-in og mad på hostellet.. og det kan man godt mærke når man kommer:) Det er ganske vidst lidt dyrere (40 kr/dorm) men det hele værd. Husk at book på forhånd, de er virkelig populære og ofte booket nogle dage frem.. Som sagt er det et fantastisk sted at feste og så er det næsten umuligt at bruge penge på diskotekerne i Cusco. Det er i hvert fald min erfaring, klarede mig for 20 kr. på en aften, det var for natmad og een drink. Der står sælgere udenfor diskotekerne og prøver at lokke dig ind med “2 gratis drinks hvis du kommer her” eller “gratis shots hvis du kommer her”, og du kan mere eller mindre forhandle, griner:)

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Köb aldrig ture hjemme fra.

Har selv rejset i peru, ville tro jeg betalte mellem 30 og 40 us om dagen, så fire dage mellem 150 og 200 us. i skal huske på at peru er et meget fattig land og der er masser af steder i kan book jers ture når i kommer der ud , köb en flybillet og så afisted, hasta luego.lars

Anonym DanielJohansen

Nu må du ikke glemme, hvad det er for en tur der bliver spurgt til Lars. Jeg er som udgangspunkt helt enig i, hvad du siger.. men når det gælder inkastien er der restriktioner omkring hvor mange der lukkes ind. Min erfaring er at reglerne bliver håndhævet, da der er opstillet check-points hvor dine papirer bliver checket. Jeg synes bestemt at man skal bestille på forhånd.

Du finder hvad de fleste vil mene er den bedste dykning i Belize og på Mexicos østkyst i det område, ret tæt på hinanden. Af de steder du selv nævner må Venezuela i Sydamerika være det bedste bud, nærmere bestemt Los Roques. Du kan måske søge på de Hollandske Antiller og se om der er muligheder der, jeg ved det ikke. Jeg ved desværre heller ikke noget om dykning i Cuba

Anonym Anonym

Har ingen idé om prisniveauet i Sydamerika….men ville ikke have noget i mod at betale lidt ekstra for et lidt federe sted end andre og et sted der er blevet anbefalet af andre end folk som prøver at sælge 😉

Det er da værd at skrive sig bag øret 🙂 rigtig dejligt at du gider dele ud af erfaringer og oplevelser 🙂

Anonym Lotte

Det tilbud du har fundet til Macchu Picchu er ikke specielt billigt. Men Peru Treks skulle vist være udemærket.
    En fra Kilroy har anbefalet os at bruge incaexperience, her koster en 4-dages tur 339 euro (altså lidt billigere). Se http://www.incaexperience.com/inca-trail-peru/inca-trail-4d-backpacker.php
    Og ja, lige præcis med Macchu Picchu skal man vist helst bestille 3-4 måneder i forvejen.
    Hilsen Lotte

Anonym Tine

Okay, det er i hvert fald billigere end hvad jeg har set andre steder 🙂

Jeg ved godt at ture osv er billigere i de pågældende lande og derfor venter jeg også med nogle af tingene, men jeg skal til Peru og Machu Picchu i juli, som skulle være højsæson? Og er derfor blevet rådet til at booke på forhånd 🙂

tak for de gode råd! Hvis I evt. har nogle flere om Sydamerika og Cuba, så må I da gerne sige til 🙂

Anonym DanielJohansen

339 euro er da også det samme som 490 usd:)

Du kan sagtens booke en tur op til machu picchu når du kommer dertil – og spare penge, men så bliver det bare op ad en af de andre stier, om du så kommer ud ved solporten er jeg ikke helt klar over, men det kunne måske være værd at undersøge, hvis det er en mulighed for dig og du gerne vil spare nogle penge. Jeg tog inkastien og betalte ligeledes en formue, men det var i mine øjne det hele værd:)

Du skal næsten være lidt mere specifik omkring hvad du søger råd til i sydamerika og cuba..

Anonym Anonym

Jeg kan lige tilføje lidt til Honduras. Som Perry ganske rigtigt siger er det virkelig billigt og muligvis der billigste sted i verden at certificere sig (Jeg kan ikke helt læse mig til om du allerede har certifikat). La Ceiba der ligger på fastlandet er suverænt billigst, men der er ikke meget spændende at se hverken i vandet eller når du er på land. Jeg vil anbefale at besøge en af Bay Islands (Utila og Roatan). De fungerer lidt som Perhentian Islands, hvor den lille ø, Utila, er for backpackere mens den store ø har resorts og har langt flere familier.

Jeg havde omtrent ti dyk rundt om Utila, det var ganske god dykning sammenlignet de forhold vi har herhjemme, men i min optik ikke så god som hvad du finder ved Cozumel, Caye Caulker og de fantastiske cenotes. Tilgengæld har stedet en charme som ingen af de andre steder har, det er billigt og de slipper for horderne af amerikanske turister:) Min kammerat tog OW for 270 USD, hvilket ikke var det billigste sted – det inkluderede leje af udstyr, tre gratis nætter og to gratis fun dives bagefter. Jeg tog selv EFR og Rescue på Utila, undervisningen var langt mere grundig og professionel end jeg har set nogle andre steder. Kan varmt anbefale Parrots Dive Center, de har derudover accommodation for 2 USD. (Priserne er for to år siden).

Anonym DanielJohansen

Jeg kan lige tilføje lidt til Honduras. Som Perry ganske rigtigt siger er det virkelig billigt og muligvis der billigste sted i verden at certificere sig (Jeg kan ikke helt læse mig til om du allerede har certifikat). La Ceiba der ligger på fastlandet er suverænt billigst, men der er ikke meget spændende at se hverken i vandet eller når du er på land. Jeg vil anbefale at besøge en af Bay Islands (Utila og Roatan). De fungerer lidt som Perhentian Islands, hvor den lille ø, Utila, er for backpackere mens den store ø har resorts og har langt flere familier.

Jeg havde omtrent ti dyk rundt om Utila, det var ganske god dykning sammenlignet de forhold vi har herhjemme, men i min optik ikke så god som hvad du finder ved Cozumel, Caye Caulker og de fantastiske cenotes. Tilgengæld har stedet en charme som ingen af de andre steder har, det er billigt og de slipper for horderne af amerikanske turister:) Min kammerat tog OW for 270 USD, hvilket ikke var det billigste sted – det inkluderede leje af udstyr, tre gratis nætter og to gratis fun dives bagefter. Jeg tog selv EFR og Rescue på Utila, undervisningen var langt mere grundig og professionel end jeg har set nogle andre steder. Kan varmt anbefale Parrots Dive Center, de har derudover accommodation for 2 USD. (Priserne er for to år siden).

Anonym DanielJohansen

Det går rigtig godt med mine double posts.

Hvornår var du på Galapagos, Perry? Jeg tænker at tage dertil et sted mellem midt Juni og midt September næste år. Har du nogle anbefalinger, priser og steder? Både når det gælder både, men i særdeleshed også dyk. Hvad snakker vi om prismæssigt ved Darwin og Wolf?.. og ikke mindst, har du nogle billeder vi må se:) På forhånd tusind tak!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account