This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym millagodzillah@hotmail.com

Er det muligt selv at se Machu Pichu blot paa blot en dag? Skal der tilladelse til fra regeringen?

Inka Trail er desvaerre udsolgt i den periode vi skal af sted, men vil opleve selve Machu Pichu!

Anonym Anonym

Det er en del år siden, at jeg var der. Så jeg ved ikke, om der er vej hele vejen nu.
    Hvis det er som tidligere, så skal I bare købe en togbillet til “Kilometerpæl et eller andet”(se i guidebogen). Så kan det lade sig gøre.
    Men det lyder på dig som om, at I har forsøgt at købe turen hjemmefra. Når I kommer derud ligger bureauerne på rad og række i Cuzco, og det skulle undre mig meget, hvis de alle er udsolgt. Og ellers er de gode til alternative udveje, da de gerne vil tjene penge.
    Held og lykke
    Raslyng

PS. Hvis I kommer derud, så skulle I tage at “bestige”/kravle op på (tager vist en halv time) Huayana Picchu, der ligger lige bagved Machu Pichu. Der var helt vildt fredfyldt, da vi var der, og en perfekt udsigt over området.

Anonym Anonym

I skal ikke regne med at kunne komme på Inca trail fra Cuzco som Raslyng skriver – de har lavet meget om indenfor de sidste år – så det kun er et bestemt antal rejsende, der får lov at gå på stierne pr. dag – og derfor opstår de her rigtig lange ventetider for at komme på trekket…

I kan se Machu Pichu på 1 dag ved at tage toget fra Cuzco (meget tidligt) til Aguas Callentes. Herfra tager i en bus op til MP. (tager 10 min) – I får ikke svært ved at finde en bus op – det er det, byen lever af. Efter at have brugt hele dagen på MP kan I så tage hele turen tilbage til Cuzco.

Eftersom togturen er lang, kunne I overveje at tage til Aguas Callentes dagen før (der er MASSER af hostels) – så I er klar til at se MP tidligt om morgenen. De smukke ruiner bliver fuldstændig overrendt af turgrupperne, der vælter ind fra Cuzco op af formiddagen. På den måde får I også mere tid til at opleve ruinerne.

Man kan købe billet ved indgangen til MP – tror bestemt ikke du skal have tilladelse til det, det kan alle. Det er inca trail, der er restriktioner på.

Mvh. Carina

Anonym Anonym

Jeg var i Peru i november sidste år og var så uheldig at blive syg dagen før jeg skulle på inkatrail. Derfor tog jeg toget til Aguas calientes søndag morgen og tog tidligt ud til selve inkaruinerne mandag morgen og blev der til om eftermiddagen, og tog toget hjem mandag aften. Det kan sagtens ses på en dag, men det optimale er at gå hele ruten. jeg mødte en som havde booket sin inka-trail tur i samme uge som han skulle afsted, så undersøg lige om der evt. var en mulighed ved de forskellige agencis i cuzco! (hver opmærksom på at nogle er mere troværdige end andre!!) Husk at komme så tidligt som muligt for at undgå mange mennesker!!

mvh. Lene

Anonym Anonym

Jeg var i Peru i november sidste år og var så uheldig at blive syg dagen før jeg skulle på inkatrail. Derfor tog jeg toget til Aguas calientes søndag morgen og tog tidligt ud til selve inkaruinerne mandag morgen og blev der til om eftermiddagen, og tog toget hjem mandag aften. Det kan sagtens ses på en dag, men det optimale er at gå hele ruten. jeg mødte en som havde booket sin inka-trail tur i samme uge som han skulle afsted, så undersøg lige om der evt. var en mulighed ved de forskellige agencis i cuzco! (hver opmærksom på at nogle er mere troværdige end andre!!) Husk at komme så tidligt som muligt for at undgå mange mennesker!!

mvh. Lene

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account