This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym trxne

Jeg er efterhånden meget tæt på en beslutning vedr. min drøm om et januar-eventyr. Tankerne går på Madagaskar i en månedstid.

Jeg søger derfor erfaringer!

Både generelt som backpacker, men også om Madagaskar! Must sees, og hvad jeg skal være opmærksom på, osv.

Det er mit første backpackereventyr. Så jeg søger alt, hvad i har!

Guest houses, hostels, B&B og Couch surfing? Nogle bestemte i kan anbefale? Eller bare generelt.

Anonym Anonym

Hej trxne

Min kæreste og jeg backpackede på Madagascar i 5 uger i 2007 og vi var så vilde med det, så vi tager afsted igen til næste sommer.

På de 5 uger vi var afsted nåede vi kun Nosy Be, Diego Suarez, Sambava, Masoala og Ile Sainte Marie. Altså bevægede vi os kun rundt i en ottendedel af landet og så jo selvfølgelig på ingen måde al ting der.

AL TRANSPORT er meget tidskrævende og langsom. Alternativet er fly, som løber op i længden rent økonomisk – men det var den løsning vi valgte, da vi ellers havde nået endnu mindre på den tid vi havde.

Et eksempel: Hvis man vil til Maorantsetra kan man enten flyve, sidde på ladet af en pick up truck i 72 timer i den tørre tid af året eller gå i 8 dage – du vælger selv!

Det gælder altså om at udvælge et lille område, som du gerne vil se og ikke sprede dig ud over hele landet.

Og så skal du overveje hvor vild du er med dyr og mærkelige skabninger. For det er det, man kan på Madagascar. Lemurer, kamæleoner, insekter, firben, fugle etc.

Maden er de aller fleste steder ikke noget at råbe hurra for, men hvis du er glad for ris, ja, så skal du nok nå at blive træt af dem på en måndes tid… 😉

Men det ville være lidt nemmere, hvis du skrev og spurgte om lidt mere konkret, for jeg ved jo ikke helt, hvad du er interesseret i, og hvorfor du netop har valgt Madagascar. Så kan jeg måske bedere hjælpe dig videre.

Angående bolig, så var det dyrere end vi havde regnet med hjemmefra, og vi har ikke boet noget sted, som var så fantastisk, så det er værd at anbefale.

Jeg håber ikke, at jeg har skræmt dig væk fra Madagascar for det var helt sikkert ikke meningen og jeg synes, at det er et af de mest fantastiske steder, som jeg har været – men det er bare ikke Zanzibar, Seychellerne eller Maldiverne.
    Det er dyr, oplevelser, kedlig mad og “hårdt arbejde” at komme rundt men også helt unikke oplevelser, som ikke findes andre steder på kloden.

Venlig hilsen
    Anne Marie
    amboye16@yahoo.dk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account