This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Leana

Hej …
    Vi skal til Asien til næste år og er godt i gang med at spare op til vores lange tur på ca 8 måneder. Vi er dog lidt i tvivl om hvor langt vores penge vil række. Så derfor vil jeg høre om der er nogen som ved om disse priser lyder realistiske:
    -Pengene skal KUN dække mad og overnatning pr. dag. Ture og andet kommer ud over de beløb vi har skr.-

Thailand 150 kr. pr. dag.
    Laos 100 kr. pr. dag
    Cambodia 100 kr. pr. dag
    Vietnam 50 kr. pr. dag.
    Kina 250 kr. pr. dag.
    Nepal 50 kr. pr. dag.
    Indien 100 kr. pr. dag.
    (De er taget fra lonely planet)

Ville høre om nogen ved om man kan regne med disse priser. Vi har tænkt os at rejse på et lav-budget men ved ikke om vi har sat det lidt for lavt eller om det overhovedet er muligt at leve for de beløb vi har fundet frem til.

På forhånd tak.

Anonym Anonym

Til Kina er 250 pr dag mere end nok (minus macau, Hong Kong og Heinan) Men jeg ville nok saette mere af til baade Indien og Vietnem da overnatninger ifoelge min erfaring ikke er saa billige som de var for et par aar siden…

Anonym Anonym

Du kommer ikke i nærheden af 250 kr pr dag i Kina for overnatning + mad på low-budget. Jeg brugte noget i underkanten af 200 kr pr dag inkl både transport, mad, overnatning, entreer og ture. Østkysten er dyrere end inde i landet. Hostels i Kina koster 10-30 kr pr mand i dorm. Mad kan du få for et par kroner og opefter, regn med 30 kr for et aftensmåltid, så er det rigeligt.

Indien er rigtig rigtig billig både mht. mad og overnatning, så 100 kr pr dag er langt i overkanten. Nok mere realistisk med 50 kr pr dag.

Thailand kan du også gøre billigere end 150 kr pr dag – igen var det det, jeg brugte pr dag ialt, dvs inkl transport, ture, mad osv.

Har ikke været i Vietnam, men 50 kr om dagen er vist i underkanten da det vist er rimelig dyrt at bo der.

Generelt tror jeg de priser, du skriver er noget i overkanten når de kun skal dække mad og transport. Hvis du regner med de priser, du skriver, så har du i hvert fald rigeligt med penge og behøver ikke være nervøs for at løbe tør halvvejs 🙂

Lyder ellers til at være nogle spændende lande, I skal til. God rejse!

Anonym Anonym

Hej

Nu har jeg boet i Indien i en periode, og du kan sagtens leve for 100 kr. pr. dag, og i den grad rigtig rigtig godt. Du kan få 3 store måltider om dagen for maks 15 kr. Vandrehjem og hostels er rigtig billige, især hvis du er villig til at sove på sovesale.

Rigtig god tur

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account