This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kragh

Hej..
    Jeg er igang med at planlægge en tur til Madrid og evt. omegn..
    Vi har tænkt os at være afsted enten 9 eller tolv dage, og vil både se byen og lidt af dens nærliggende seværdigheder..
    Men jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig en smule med:
    Et billigt sted at bo i Madrid.
    En måde hvorpå man kan komme rundt i landskabet (Jeg er selv 19 år, har kørekort, men man må jo ikke leje en bil inden 21 års alderen). Kunne en scooter evt. være en løsning?
    Kan nogle give gode råd til hvad man skal se i nærheden af Madrid + evt. billige steder at bo i området..

På forhånd tak.
    Kragh

Den Rejselystne

Hej Kragh

På min Interrail i 2004 var jeg også i Madrid – dog kun 3 dage. (Vi havde dog også et stramt rejseprogram)
    Jeg boede, sammen med min rejsemakker, på et billigt cubanskejet hostel – Hostal Miralva – et lille ydmyg hostel, men okay og med vaskeriservice etc. til en pris af 15 Euro per nat, eksl. morgenmad (mener jeg). Denne pris er efter min mening ok! Ved dog ikke, om den er steget eller faldet i mellemtiden. (skriv, hvis du ønsker tlf. nr. og adresse til hostlet – de snakker noget engelsk).

Med hensyn til hvad du/i skal se, så er Madrid efter min mening ikke så spændende, men det er trods alt en stor by og en hovedstad. En by som har en velfungerende metro, som kan bringe jer vidt omkring.
    Byen skulle efter signende også have et udmærket natteliv, men det var ikke noget vi testede.
    Men byen rummer flere parker, vi var bl.a. i en kæmpe park fyldt med frodige Palmer, søer og dyreliv samt små templer med kunstudstillinger – midt inde i Madrid Centrum (Parque del Retiro) – det var jeg specielt imponeret over at se!

I bør måske også tage på en guidet rundvisning på Santiago Bernabeu (Real Madrids hjemmebane), også selvom i måske ikke er sportsinteresserede, det er et vidunderligt flot skue!

Den Rejselystne

Madrid har også mange banegårde, men den største er Atocha (blev udsat for terrorbomberne i 2004 mod Madrid) og den er virkelig noget for sig selv. Ud over at fungere som banegård med togafgange rummer den et liv som ikke ses mange andre steder. Inde midt i banegården, er der en stor oase med blomster, træer og palmer og masser af fugleliv (nærmest en lille regnskov), som alt sammen bliver holdt fugtigt af vanddampe, der bliver sprøjtet ud fra et stort sprinkleranlæg. Også masser af butikker og cafeer er der at finde.

Det var nok mit bud, men i kan sikkert finde mange flere seværdigheder, ved at læse lidt om madrid og studere nogle kort – det er i øvrigt en rigtig god ide at anskaffe sig, også selvom man kommer til at ligne en turist :-)!

Ha’ en rigtig god rejse…..skriv, hvis i har yderlige spørgsmål (har gemt nogle papirer fra mit ophold)

Den Rejselystne

p.s. læs i øvrigt mine artikler. “5 uger i Storbritannien og Irland” samt “Udfordringen”

Anonym Silke

Hej

http://www.hostels.com/en/es.ma.html kan man se billige hostals i Madrid. En rimelig pris ligger omkring 30 -40 euro. Der er også hostals med sovesale, der koster omkring 20 euro pr.nat.
    Jeg har boet i Madrid i et år, og det er efter min mening en fantastisk by, meget levende og masser af natteliv og i det hele taget meget liv og mange mennesker. Jeg kan anbefale at gå rundt i byen og se de forskellige bydele, der er for eksempel den ganle jødiske ghetto, Lavapies – som nu huser beboere fra mange steder i verden.. Der er mange ting at se, også selvom man ikke er til museer. Trafikken er lidt overvældende – og man kan hurtigt komme til at sidde i kø, hvis man kører i bil, men til gengæld er der mange muligheder for at rejse i bus og tog. For eksempel kan det anbefales at tage til Salamanca, som ligger ca. 3 timer fra Madrid i bus.. Eller Segovia, som er ca. 1 1/2 time i tog fra Madrid.

Mange hilsner og rigtig god tur fra Silke

Anonym Rasmus hhjdjsafkdghfus

hvor vamt er vandet om sommeren i Madrid

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account