This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bruushanen

hej med jer !
    Jeg påtænker at besøge nordthailand – nærmere betegnet mae hong son – er der nogen som har været der og evt. har et par gode rejsetips ! jeg vil gerne besøge nogle af stammerne (bl.a. karen folket ) og se det flotte område som det skulle være – jeg har været i chang mai og nede sydpå, – jeg vil måske tage en afstikker ind i burma (mayanmar) – nogen erfaringer derfra !! – alt modtages med glæde ( er i området 1 november )
    hilsen peter

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Peter

Jeg har ikke været i Mae Hong Son eller Myanmar – men har snakket med folk, der har været der og har fundet lidt info på nettet. Her er nogle svar:

Mae Hong Son er et godt sted at trekke i Thailand – her kommer du mere ud i naturen og lidt mere væk fra civilasitionens souvenirboder, barer osv.

Terrænet er bjergrigt og smukt. Her er drypstenshuler og det er her, at du kan besøge de berømte long necks kvinder, der forlænger halsen ved løbende at sætte smykkeringe på halsen.

Vil du endnu mere afsondres end Mea Hong Son kan du overveje Mae Saring eller Mon Krating.

Angående Myanmar er meningerne om man skal besøge landet delte. Landets valgte leder Aung San Suu Kyi er blevet sat i husarrest af militærjuntaen, og derfor mener mange at man skal undlade at besøge landet.

Tager man afsted skal man først undersøge om rejse over land er muligt. Der har været kampe på grænsen mellem Thailand og Burma.

I Burma møder du en nysgerrig og venlig befolkning og meget få turister. Landets klart største seværdighed er tempelområdet Bagan – et gigantisk tempelområde med mere end 5.000 templer og pagoder. Lej en cykel – det er kæmpestort. Brug flere dage her.

Håber du får en god rejse 🙂

Anonym Steen 22

Mae hong son har flyforbindelse til Chiang Mai og 4 ture dagligt og er meget turistet men der er lækkert der med en stor karpesø i centrum og et Burma tempel ved søbreden og meget billige priser————

Hi jeg havde ikke spottet datoen
    Mvh Steen

Anonym Anonym

Hej

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account