This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mykness

Jeg er ikke apoteker. men saa vidt jeg ved er paraghurt alt alt for mildt hernede. Du skal hellere kobe Immodium naar du skal til syd ost asien. Jeg har vaeret 14 dage i Laos nu, tog en immodium som noget af det forste og husker at drikke cola en gang imellem, har indtil videre ikke haft nogen problemer overhovedet. ( og jeg spiser fra gadekokkenerne!
    med hensyn til prisen, mener jeg ikke at immodium var saa dyrt, saa det er nok bedst at koebe det hjemmefra.

venlig hilsen
    Kasper

Anonym Mykness

Jeg er ikke apoteker. men saa vidt jeg ved er paraghurt alt alt for mildt hernede. Du skal hellere kobe Immodium naar du skal til syd ost asien. Jeg har vaeret 14 dage i Laos nu, tog en immodium som noget af det forste og husker at drikke cola en gang imellem, har indtil videre ikke haft nogen problemer overhovedet. ( og jeg spiser fra gadekokkenerne!
    med hensyn til prisen, mener jeg ikke at immodium var saa dyrt, saa det er nok bedst at koebe det hjemmefra.

venlig hilsen
    Kasper

Anonym Mykness

venlig hilsen
    Kasper

Anonym Cammo

Er der nogen der har negative/ positive erfaringer med forebyggelse af diarré med disse tabletter? Kan det betale sig at bruge penge på det og hvilke skal man i så fald købe? Paraghurt, dem fra matas eller de helt tredje fra Helsekosten?
    Flere steder skrives der at det er meget billigere at købe apoteksvarer i Thailand end i Danmark, men er det sikkert nok? Kan man være sikker på at få den rigtige vare og ikke bare fup-piller?

Anonym Anonym

Hejsa

mavebøvl møder man overalt i verden. Det bedste man kan gøre er at følge reglen; cook it, peel it or leave it. Rå grøntsager eller dårlgit steget fødevare kan nemt give dårlig mave. Pas også godt på dine egen håndhygiejne – der kan sidde meget lækkert på dine hænder efter et par handler med de lokale penge. vask altid hænder inden du spiser, tage evt. noget decinficerende håndgele med ( kan købes i matas) . mht piller. så kan din mave ikke holde til at spise idoform eller andet forebyggende, men det kan være fint at have med til at hjælpe maven igang igen, hvis uheldet er ude. Imodium, proiden… og hvad stoppiller ellers hedder virker overhovedet ikke forebyggende. Det eneste de gør er at lamme tarmen så en diarré ikke kan komme ud. Det kan være meget praktisk på en lang bustur, men ellers ikke særligt sundt. Det der vil ud, har bedste af at komme ud. Imodium behandler ikke selve problemet. bliver du syg, er det bedste at tagen den med ro, drikke massere vand, evt spise lidt kogte ris eller kartofler. bliver maven ikke og efter et par dage, er det en god idé at gå til læge, da det kan være parasitter eller andet, der kræver lægelig behandling.

Men passer du bare selv lidt på, vasker hænder og ikke spiser salat, så har du en god chance for at klare dig igennem.

Anonym Convoy

Hej Kasper, lad nu vær med at bruge Mykness navnet. Når mand søger på Mykness i google skulle man jo helst ikke få en masse links om rejser og mave problemer 🙂
    hilsen
    Pfar

Anonym Pernille

pas imodium må kun bruges i nødstilfælde
    http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/Imodium-id109.html

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account