This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym RAME

er der nogen som har erfaring med malaria piller… er det noget men skal tage, eller er det noget men bare skal behandle med hvis uheldet er ude… har andre haft problemer med bivirkninger osv.? har hørt andre snakke om at man bare skal tage nogle b vitaminer og ellers beskytte sig selv mod myggestik… hvad er folks råd og erfaringer…

Anonym charlottepenelope

Kinin som er i tonic vand bl.a. hjælper forebyggelse mod myg, og dermed også malaria, når man drikker et glas af det i ny og næ hjælper det en hel del – jeg fik i hvertfald meget få myggestik da jeg var afsted.
    Hvis du køber malariapiller hjemmefra er Malarone de bedste og dem der er mindst bivirkninger i, men de er også de dyreste.
    Jeg rejste længe rundt i Asien sidste år, og der erfarede jeg at man kan købe malariapiller på de fleste hospitaler og apoteker – tror jeg i Thailand gav 40 kroner for 100 piller, hvor Malarone koster 400 for en pakke med 20 i, det kan jo overvejes.

Anonym RAME

mange tak for jeres svar… er bare meget i tvivl om hvad man skal gøre, i det at pillerne koster så meget og så er der ikke engang sikkerhed for at de virker 100%… vi skal være afsted i 5 uger og skal bruge noget af tiden i junglen… er der nogen som kender til det at b-vitaminerne skulle haven den virknig at myg ikke skulle stikke en…

Anonym DanielJohansen

Som udgangspunkt skal ringe til en kyndig læge. Jeg foretrækker personligt DLVS (7025 4080) da de synes, at have et bedre overblik over i hvilke lande der er smittefare for hvad – hvorimod min egen læge hysterisk vil vaccinere mig og give mig piller for alting.

Der er ingen af os herinde der kan give et præcist svar på hvordan det vil påvirke dig, men der selvfølgelig er nogle retningslinier der kan være en idé i at følge. Malariamedicin giver dig ingen garantier, men det er forebyggende og det bedste du kan gøre er derfor at undgå stik. Det er er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Brug de almindelige forholdsregler det vil sige at sove under myggenet, brug myggespray og spis eventuelt B-vitaminer. Sidstnævnte er ingen garanti, men virker for nogle.

Jeg er ikke klar over, hvor du skal hen, men du kan mange steder købe den samme malariamedicin i udlandet som herhjemme, eksempelvis malarone, bare billigere. Malarone produceres kun af een virksomhed hvorfor det bør være det samme produkt overalt i verden. Jeg ville lade være med, at købe malariamedicin af mærker jeg ikke kender. Jeg har mødt adskillige rejsende der har købt deres malarone på turen i stedet for hjemmefra.

Det kunne måske hjælpe til, at opklare noget hvis du fortæller hvor du skal rejse – det kan være der er nogle herinde der tidligere har været der og kan sige om stederne overhovedet var plaget af myg. Jeg har selv været i regnskove nogle steder i dagevis uden at få et eneste stik, mens jeg i andre steder fik hundredevis..

Anonym Thomas

At købe sine malaria piller i Asien er aldrig et godt råd. Du kan lige så godt ende op med presset kartoffelmel, og det er ligesom ikke så vildt, hvis uheldet er ude!

Anonym Lisbeth Friis

Afhængig af hvor du skal hen og til dels også hvor længe du skal være der, bør du tage malariepiller forbyggende. Hvis du vælger, at medbringe pillerne fra Danmark, er de dyrere end hvis du køber dem i f.eks. Asien. Til gengæld er de i Danmark omfattet af en lovgivning, der sikrer kvaliteten af pillerne.
    Det er jo dit liv og din pengepung, så beslutningen ligger hos dig. Men tal evt. med Udlandsvaccinationen – de ved, hvad de taler om. Og læs evt. her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/malaria.htm

Anonym Claus

Inden at alt hysteriet tager overhånd, så var det måske en ide at finde ud af, hvor mange turister, der har fået malaria i ovennævnte lande, og hvor mange af dem er efterfølgende blevet alvorligt syge.

Der er en risiko ved alt, risikoen for at blive kørt over er altså større end at få malaria.

Man bør også have i mente, at det er jo ikke specielt sundt at spise malariapiller. Det skal man kun indtage, når man ved, at der er en forøget risiko for at få malaria.

Mit råd er: Tag nogle piller med, men forhør dig lokalt om forekomsten af malaria i ovennævnte lande. Lokale er som regel bedre informeret end ens egen læge.

mvh
    Claus

Anonym Lisbeth Friis

Udlandsvaccinationen har en søgeservice her:
    http://www.vaccination.dk/Rejsemål/
    Der kan du se, hvilke vaccinationer, du bør have inden du tager afsted og hvilken medicin du bør tage forbyggende.

Anonym Anonym

få nu en snak med en speciallæge på f.eks. statens serum institut, så er du meget klogere

Anonym Anonym

vi skal rejse i thailand, laos og cambodia…

Anonym Lisbeth Friis

Malariepillerne ER dyre og nej, de giver ikke en 100% garanti…du skal stadig tage alle andre forholdsregler og undgå, at blive stukket (myggespray, myggenet m.m.).
    Men jeg synes, du skal gøre dig klart, at ubehandlet Malaria (afhængig af type) kan være dødbringende…nogle Malarietyper har en dødelighed på op til 30%.
    I mange asiastiske lande kan du købe Louis Vuitton produkter, Gold Rolex ure, North Face produkter og alt muligt andet til ingen penge…fordi det er kopiprodukter. Det kan du også risikere din Malaria medicin er. Personligt ville jeg ikke sætte mit helbred på spil for at spare 1000-1500 kr.
    Hvilke lande skal du til?

Anonym Mie

De lande du rejser i, behøver du slet ikke tage malaria-piller. jeg har prøvet b-vitaminer, og det virker. Fik faktisk ingen myggestik. – Men være lige obs. på at de lugter og smager meget meget fælt! 🙂

Rigtig god tur.

– Hvis du alligevel vil købe malaria piller, skal du ikke være bange for at købe dem i thailand, bare du køber dem på et apotek eller sygehus.

Anonym Anonym

mange tak for alle jeres svar de har virkeligt hjulpet… hilsen RAME

Anonym Camilla

Jeg er i Indien i øjeblikket, og jeg tager Vibradox. Jeg har ingen bivirkninger – andet end en smule snurren i hænderne efter håndvask, men det går lige 🙂 Jeg købte dem på 200 mg., som jeg så bare knækker – de er billigst.

Anonym Annika8D

Jeg har lige været ved en læge for at blive vaccineret, og blev også der rådgivet omkring malaria. Hvis du skal være inde i regnskoven i længere tid af gangen, bør du tage malaria piller, men hvis det blot er for en enkelt dag, skulle der ikke være nogle problemer. Hvis i derimod er ved kysterne, skulle der ikke være en kæmpe fare. Mht. Laos rådgivede han mig til at skulle tage malaria piller, og kaldte det endda for et højrisiko område. I Thailand burde det ikke være et kæmpe problem, men der er dog nogle områder, som man burde undgå – tjek dette link: http://www.fitfortravel.scot.nhs.uk/destinations/asia-(east)/thailand/thailand-malaria-map.aspx . På denne side kalder de også Cambodia for et højrisiko område.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account