This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SilleLangkilde

Vi er 4 piger der skal rejse til sydøstasien, nærmere betegnet Thailand, Cambodia, Laos, Vietnam og Filippinerne, i 4 måneder, fra december til marts.
    Vi er virkelig meget i tvivl om hvad vi skal gøre mht. malaria piller. Vi har fået anbefalet at tage Malerone hvis vi skal tage malaria piller. Der er dog også mange der fraråder at tage malaria piller overhovedet, både pga. bivirkninger og omkostninger. Derudover har vi fået anbefalet at tage B1 vitaminer, da disse skulle gøre at man ikke får lige så mange myggestik i det hele taget.
    Hvis der er nogle der har nogen erfaringer de vil dele, ville vi virkelig sætte pris på det? 🙂

Anonym Anonym

Det der med B1 vitaminer er der så vidt jeg ved ingen videnskabelig evidens for – derfor kan vel stadig gøre det, det vigtigste er dog at huske at beskytte sig mod myg med myggemidler, lange ærmer og bukser i skumringstiden, myggenet og myggelys. Lokalt i området kan man købe myggemidler indeholdende DEET i forskellige styrker. Disse midler er effektive, mere effektive end hvad man kan købe på det danske marked. Jeg har selv rejst i hele Thailand og Vietnam uden at tage malariapiller i februar/marts. Der er myggesæson i bestemte dele af landende alt efter om det er tør/våd sæson – find ud af det! Hvis i fx skal opholde jer i et malariaområde i 5 dage uden for malariasæson vil jeg anbefale ikke at spise piller. Men skal i trekke rundt i junglen i flere af landende i lang tid med stor risici for at blive udsat for malaria vil jeg klart anbefale malarone. Malarone er et nyere lidt mere skånsomt middel der især er anbefalelsesværdigt hvis man skal opholde sig i malariaområder i kort tid (få uger). Husk de skal tages 1 dag før i rejser ind i området og 7 dage efter i har forladt området igen. Jeg har selv spist malarone i forbindelse med en tur i amazonas området i brasilien. Jeg oplevede ingen bivirkninger, men det er jo individuelt.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account