This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Det er et spørgsmål, som tidligere er blevet debatteret på det her forum. Og som der er meget forskellige meninger om.

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl. Malarone koster kassen, penge, som måske/ikke er givet dårligt ud. For der er jo ingen garanti for, at du ikke kan få malaria alligevel. +, at der k a n være bivirkninger.

Jeg ville gøre på samme måde, som dine kollegaer. Nemlig at tage piller, hvis uheldet skulle opstå. Du kommer også i kontakt med profesionelle mennesker i Ghana, der ved, hvordan malaria bedst slås ned. Modsat sin egen læge, der ikke aner noget som helst om malaria.

Det var bare mit forslag, men vil givet være nogle, der er uenig.

mvh
    Claus

Anonym KevinKK

Hej alle

Jeg skal til Ghana her til januar i 3 uger. Og har prøvet at finde en masse information om Malaria osv.

Vil i anbefale at tage Malarone? Har forstået at der kan være nogle bivirkninger ved det og at man endda kan få malaria alligevel selvom man tager det. Så er blevet lidt i tvivl om jeg skal tage det. Det er også utrolig dyrt syntes jeg.
    Og med hensyn til myggespray osv. Hvilke vil i anbefale der?

Men dem jeg skal rejse med tager ikke malariapiller. De siger at hvis uheldet er ude så køber de noget dernede og behandler sig selv med. Er det også ok? Eller er det en dum ide?

Jeg håber at høre fra jer.

med venlig hilsen
    Kevin

Anonym LisbethFriis

Hej

Når du har ledt efter information om Malaria, så er du formentlig også klar over, at Ghana er et højrisiko område hele året rundt? Og du har sikkert også læst dig til, at der er mange steder i Ghana, hvor Malaria medicin ikke umiddelbart er tilgængelig?
    Måske er du endda faldet over denne artikel:
    http://www.b.dk/viden/dansker-gen-giver-stoerre-risiko-for-hjernemalaria

Jeg har skrevet det tidligere men gantager gerne:
    At rejse uden at være fornuftigt vaccineret og uden at ville benytte den medicin rejselæger anbefaler, er ansvars- og respektsløst!

Du risikerer, at du selv bliver syg (og i værste fald dør), og du er måske også medvirkende til, at bringe smitte med dig rundt i landet og med hjem til Danmark.
    Ghana er ikke noget rigt land og mange af de mennesker, som bor der, har ikke råd til, at blive behandlet for sygdomme, de rammes af…de må enten bare blive raske af sig selv eller dø!

Hvis du, som besøgende i landet, kan medvirke til at minimere risikoen for udbredelsen af smitsomme (og dødelige) sygdomme ved, at forebygge hos dig selv, så bør du gøre det…også selvom du måske oplever lidt bivirkninger ved det og det ikke er gratis!

Anonym Tine

Hej Kevin

Ja, malariamedicin er dyrt og selvfølgelig er der bivirkninger, men malaria er ike noget at spøge med. Jeg ved godt at de kun dækker 70-90 %, men i det mindste mindsker du din risiko for at få malaria.
    Der kan sagtens gå lang tid før man får malariasymptomer, derfor kan der også opstå en lang række komplikationer. Har også hørt at når man først har fået malaria, så er det ikke sikkert at man nogensinde kan få parasitten ihjel og man derfor kan gå mange år og være syg, men ved det ikke….

Ift bivirkninger, så er malerone det middel med mindst bivirkninger og med mindst alvorlige bivirkninger.

Det er selvfølgelig op til dig hvad du gør, men jeg ville klart tage malariamedicin hvis jeg skulle til Ghana

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account