This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Så vidt jeg ved er der malaria flere steder i Indien, Laos og Cambodia, men det er svært at sige om det er nødvendigt, at tage malaria medicin.

Der er mange forskellige meninger om malaria. Flere mener at man kan droppe at tage det som forebyggende medicin, men det kan altså være rigtig farligt, da der let går flere uger før man viser symptomer på malaria, da der går flere uger før malariaparasitten når levercellerne (og ødelægger dem). Malaria er rigtig farligt og noget man helt klart skal tage alvorligt! Jeg synes helt bestemt at du skal kontakte en læge som er ekspert på området og så få et råd derfra 🙂

Malarone er nogle af dem der giver færrest bivirkninger. Jeg tog selv Vibradox da jeg rejste rundt på Borneo, det har cirka lige mange birvirkninger som malarone, men det er ikke sikkert at du kan bruge det i de lande, som du rejser i….

Anonym Lisbeth

Du kan finde inspiration og holdninger her:
    https://www.backpackerplanet.dk/cafe/forum/index.asp?searchText=malaria&submit=S%F8g&page=253

Så finder du nogenlunde alt, hvad der er skrevet om Malaria på Backpackerplanet.

Anonym Hovgaard

Malaria handler jo ikke kun om landet, men om område, årstid, levestandart, længde, osv.. Og derfor kan du på baggrund af dine oplysninger ikke få særlig brugbart svar. Brug lige 5 min på denne side (http://rejser.ssi.dk/rejser/) – og vend det evt. med din læge. Du vil i dette forum få mange forskellige holdninger.. Men i sidste ende er det din egen beslutning, hvorfor det godt at søge råd forskellige steder fra.

Min opfattelse er at malaria-skræk-historierne snart lægger år tilbage.. Da jeg startede med at rejse som backpacker for 10 år siden var der så mange af dem, hvor folk både var blevet psykotiske, osv.. Jeg møder ikke længere disse historier – og har lige rejst rundt i Afrika, hvor ALLE tog malaria piller. Jeg har altid selv brugt malarone og har aldrig haft bivirkninger. Malarone anses stadig for det mærke som dækker mest bredt.

Bare til info er salg/køb af receptpligtig medicin er ulovlig.

Anonym saraboell

Hejsa.
    Jeg skal til Indien, Thailand, Vietnam, Laos og Cambodia i 4 måneder i starten af marts ..

Jeg er en smule skeptisk omkring malariapiller, da mange har haft dårlige erfaringer med disse .. Er det nødvendigt for mig at tage dem som forebyggende undervejs i min rejse? Og er Malarone stadig de “bedste” på markedet?

Herudover, hvis der er nogen der ligger inde med malariapiller i overskud de gerne vil sælge, så kontakt mig venligst på sara_nboell@hotmail.com 🙂 Tak

Anonym Linehoejbjerg

jeg er selv blevet rigtig dårlig af mine malaria piller, som var vibradox, har taget dem i for lang tid, og andre jeg rejste med havde ingen problemer, det er svært at vide, og mine læger har ikke vidst nok om det, til at kunne hjælpe mig! ..
    så meget individuelt 🙂

Anonym Marie

hvad koster malarone i danmark? skal man have recepten fra sin laege eller i private rejseklinkker?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account