This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym helenalund

Hej alle!

Jeg rejser til Cambodia d. 16 januar, hvor jeg skal arbejde som frivillig på en ø i en måned. Derefter rejser jeg videre til Vietnam, hvor jeg er i 2 uger. Derfra til thailand hvor jeg også regner med 2- 3 uger. Ville i anbefale mig at at tage malaria-piller? Hvis ja, hvilke anbefaler i så?

Mange hilsner Helena.

Anonym Anonym

Hej.

Først vil jeg sige, at uanset hvilke svar du får på det spørgsmål herinde, så er der vigtigt, at du søger råd om det hos din læge, da lægen i realiteten er den eneste, der kan give dig et kvalificeret svar. Vi andre kan kun sige, hvad vi selv har gjort.

Når det så er slået fast så vil jeg personligt sige “ja”. Det er op til den enkelte, om man vil tage pillerne, men de steder du skal hen er malaria område, så jeg ville sige, at det var dumt ikke at tage dem.

Jeg ved at der er nogen, der ikke tager malaria piller, når de rejser, og i stedet har dem med som medicin i tilfælde af, at de får malaria. Dette synes jeg personligt er tosset – du skal undgå at få sygdommen til at starte med! Godt nok er den asiatiske malaria ikke den type man oftest dør af (det er den afrikanske), men du kan stadig få helbredsmæssige problemer og gentagne “anfald”, eller hvad man nu skal kalde det, resten af livet, selvom sygdommen blev behandlet, da du fik den.

Det er godt nok sådan at malariapiller som “modgift” virker bedst, hvis du ikke i forvejen tog dem (man kan nemlig godt i sjældne tilfælde få malaria selvom man taget pillerne, som man skal), og det er bl.a. derfor jeg mener du skal diskutere det med din læge. Men jeg vil stadig sige, at risikoen er betydelig mindre, hvis du tager dem.

Det optimale ville selvfølgelig være at undgå at blive stukket overhovedet, men det tror jeg bliver meget svært. Men sørg alligevel for at bruge myggespray og myggenet for at minimere risikoen.

Jeg tog selv malarone, da jeg rejste i Asien og det samme i Afrika. Malarone er de piller, som har færrest bivirkninger, men de er også de dyreste.

Anonym Lisbeth

Mit bedste råd til dig er stort set som ovenstående….tal med en læge med speciale i tropesygdomme og følg de råd, du får.

Det er naturligvis vigtigt, at forbygge stik med myggespray. Køb det lokalt i stedet for i Danmark. Det du kan købe herhjemme er ikke særligt effektivt fordi det ikke må indeholde DEET. Brug også myggenet, hvis det er muligt og brug lange bukser/lange ærmer om aftenen.
    De forebyggende foranstaltninger er også vigtige i forhold til Dengue Feber, som kun kan forebygges ved at forsøge, at undgå stik. Den medicinske forebyggelse er kun effektiv mod Malaria; ikke Dengue.

Du slipper heller ikke for en personlig holdning…!

Jeg synes, at man har en forpligtigelse til, at bruge Malaria midler forebyggende, når man rejser…især i fattige områder. Hvis du ikke gør og bliver stukket/smittet, er du smittebærer og er med til, at sprede Malaria. Du har råd til behandling efterfølgende, men det er der mange af de fattige, som ikke har….så de må leve med sygdom, gener og i værste fald død.

Anonym Anonym

Du skal først og fremmest tænke på dit eget helbred. At fylde sin krop med kemikalier, hvor det kunne undgås, er mindst lige så tosset.

Der er en hel del bivirkinger forbundet med at indtage malariapiller, som selvfølgelig vil være individuelt. Yderligere bør du tænke på, at pillerne yder jo INGEN 100 pct garanti. Man kan godt få malaria alligevel.

At tro at fordi at du indtager dyre malariapiller, så er den hellige grav vel forvaret. Så må du altså tro om igen.

Du har bestemt ikke nogen form for forpligtigelse til at bruge malariapiller. Men tag pillerne med som en ekstra beskyttelse, hvis du skulle få sygdommen.

Snak med en ekspert omkring emnet, men undlad at ringe til din egen læge. Vedkommende aner typisk ikke noget som helst om malariapiller.

Pillerne er jo heller ikke gratis

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account