This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg skal på en 5 ugers rundrejse i Asien… Thailand, Vietnam og Malaysia.
    Jeg har fået samtlige vaccinationer, men mangler blot at købe forebyggelse for malaria.

Kigger jeg på statens seruminstitut anbefalinger, så er der visse områder i Vietnam og den største del af Malaysia. Er der nogen af jer som har erfaring med hvor udpræget det er, hvor man bør tage malaria forebyggende midler. Hvis jeg skal have til hele periode koster de 1500 kr…

Så ville være super hvis nogen af jer har kendskab og ville smide en mail.
    Tak 🙂

Anonym Lisbeth Friis

Hej
    Der er gennem tiden skrevet masser af svar/holdninger vedr. Malaria forebyggelse her på Backpacker Planet. Prøv at søge på ‘malaria’ og læse dig gennem nogle af svarene.

Min personlige holdning er, at man som rejsende er forpligtiget til, at sikre sig så godt som muligt mod ikke at blive smittet eller blive smittebærer af sygdomme. Og det koster lidt penge. Men mange af de lokale, der hvor du vil rejse, har ikke råd til, at blive behandlet, hvis de smittes med sygdomme, så de må enten blive raske af sig selv eller dø.

Bestil tid hos en læge/klinik med speciale i rejsemedicin og få en professionel rådgivning.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    rolig nu, chancen for at få malaria er meget lille der hvor du skal rejse,man glemmer dengi fever som mange for i östen,den er der ingen behanling for,man bliver smitte på samme måde som malaria, hvor man er syg med höj feber,selvom du spiser malaria medicn kan du stadigvaek få malaria,I Afrika ville jeg nok spise dem, men ikke i östen,men jeg ville tag en kur med,hvis uheldt er ude,til man kommer til en laege for at finde ud af om man har malaria,lars,hvis du holder dig til den normal back packer rute,er der små chancer,men tag du dybt dybt ind i junglen ja så kan du få malaria,lars

Anonym Katrine

Jeg rejste i Vietnam, Cambodja og Laos i foråret og jeg tog ikke malaria piller, der skete mig ikke noget og jeg rejste i lidt over 3 måneder. Jeg fik Rabies, Hepatitis A og B og stivkrampe vaccination. Rabies fik jeg primært fordi jeg skulle arbejde på børnehjem, og så er den også god at have, da der jo blandt andet er mange hunde på gaderne.
    Jeg har flere veninder som har rejst samme sted som jeg, og vi har stort set alle fået forskellige informationer omkring vaccinationer og malaria. Så jeg tror bare du skal gøre det som du har det bedst med 🙂

– Katrine

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account