This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Odense1982

Min kæreste og jeg skal snart 6 uger til Asien…
    Ruten er Bangkok – Chiang Mai – Phi Phi – Krabi _ Perhentian Islands – Borneo (Sandakan, Kinabatangan river – Mabul/Sipadan – Kota Kinabalu) – Kuala Lumpur – Bangkok…

Hvornår bør vi tage malariapiller (Malarone)???

I Chiang Mai skal vi på 3 dages jungletrek med 2 overnatninger – og på Borneo skal vi på 3 dages tur på Kinabatangan river…. ellers skal vi mest bo på 3-4 stjernede hoteller resten af tiden…

Hvor køber vi Malarone billigst??
    Skal vi købe det herhjemme – eller er det nemt at købe det dernede??? – og billigere???

Anonym Rasmus

Jeg rejste 4 måneder i Syd- og Sydøstasien her i vinters, og tog på intet tidspunkt malariapiller. Mit bedste råd er at spare pengene, køb en god myggespray i stedet for, og tag evt. lange ærmer på om aftenen. At undgå at blive stukket er trods alt den bedste måde at undgå sygdom.
    God tur.

Anonym Claus

Jeg var afsted i jan mdr på Borneo, tog heller ikke noget, men det skal jo ikke afholde Jannie fra at gøre det. Hvis du føler dig mere tryg ved at indtage malariapiller, så synes jeg, det var er rigtigt godt råd fra Sussie, at du kan købe dem meget billigere i Malaysia.
    Enig med Sussie, at det er palmeolieplantagerne, der har overtaget styringen med Borneo.

Go´tur alligevel.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Det er måske værd at huske, at malariapiller ikke er nogen mirakelkur. Man kan godt få malaria, selv om man har taget sine forholdsregler.
    Du kommer jo i tørtiden, og i den periode er forekomst af malariamyg langt mindre end i regntiden.
    Mit råd er at tage pillerne med, men brug dem som febernedsættende, hvis du skulle få malaria, og forhør dig lokalt om risikoen ved malaria.
    Pillerne er heller ikke sunde at indtage.

mvh
    Claus

Anonym Jannie

Tak for jeres svar…
    Havde umiddelbart kun regnet med, at det var nødvendigt at tage dem på Borneo.. da vi skal på den der jungletur….
    Er der nogle der har været på den tur selv – og tog I malariapiller eller ej???
    Det anbefales i følge de vejledninger, jeg har læst på nettet…
    MVH Jannie

Anonym Sussie

Hej.

Jeg er lige kommet hjem fra 4 ugeres ferie på Borneo. Min læge og statens serum institut anbefalede, at jeg tog malaria piller hele turen – Hvilket jeg derfor gjore.. Malarone, oplevede ingen bevirkninger. Jeg mødte dog INGEN andre som tog pillerne? Hverken fra Danmark eller andre lande! Der er ikke meget regnskov tilbage ved Kinavatangan River – og man sidder mest i båden..!?
    Jeg strandede og endte med at mangle malaria piller -Så fik købt en pakket malarone på et lokal apotek i Kota Kinabalu.. Meget billigere end i Danmark og fuldstændig de samme!

Sussie

Anonym DeXter

Køb altid din malarie piller her hjemme.
    I Chiang mai er det ikke nødvendigt, ved ikke med Borneo. Men tjek evt. http://www.rejsedoktor.dk og se hvad de anbefaler. Eller snak med Statens Serum institut..
    Malerone er meget dyrt og der kan være nogle bivirkninger (Er der self. os ved de andre mærker). Men der er andre malaria piller der er lige så godt og som ikke giver lige så mange bivirkninger, eller chancen er mindre. Desuden må man heller ikke tag malerone over en længere periode.
    Sidst jeg var på en længere rejse brugte jeg doxycyklin..

Anonym Rikke

Hej.. 🙂

Vi rejser til Asien om 2½ uge, hvor vi skal tilbringe de næste tre måneder. Vi skal til Borneo i starten af juli, og har derfor også diskuteret en del om hvorvidt vi skal tage maleriapiller eller ej. Vi har hørt om en forfærdelig masse bivirkninger, og da vi reelt kun skal være i regnskoven på Borneo i et par dage, ender det nok med at vi vælger ikke at tage pillerne. Min kæreste har besluttet sig – den er værre med mig. Jeg regner med at kontakte min læge mandag og snakke det igennem med ham (endnu engang). Det er også malene, vi er blevet anbefalet.

Mvh Rikke

Anonym Jannie

Mange tak for jeres svar…
    Jeg tror vi tager dem med for en sikkerheds skyld, hvis vi skulle få feber derude… vi skal også kun være i regnskoven i få dage…

God tur, Rikke 🙂 Vi glæder os helt vildt til at skulle afsted… 🙂

Anonym Rikke&Kasper

Jeg har snakket med min læge igen her til morgen, og han sagde at det var uforsvarligt af os, hvis vi ikke tager malariamedicin. Han anbefalede endnu engang malerone, og ville opfordre os på det kraftigste til at tage det. Jeg fortalte at vi havde hørt både det ene og det andet om bivirkninger, men han sagde at det var direkte tåbeligt at opveje det mod at have malaria. Jeg har besluttet mig for at tage det – men min kæreste er fortsat i tvivl..

Også god tur til jer 🙂

Anonym mariannej

Jeg skal også snart ud og rejse, og har fået anbefalet af min læge at tage piller under hele turen.
    Der findes et andet malaria middel – doxycyklin. Det skulle være et af de gode på markedet, og en del billigere end malarione. Men være opmærksom på at en af bivirkningerne er, at man næsten ikke kan tåle sol på huden. Så skal du et varmt sted hen, vil det nok ikke være så smart. Derfor vil jeg anbefale at bruge de ekstra penge på malarione, og derved beskytte dig selv bedst muligt. Lad være med at gå på kompromis med dit helbred!

Anonym Katrine

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at malaria ikke er en sygdom der behandles og så er væk. Virus bliver i kroppen på livstid og kan gå i udbrud af og til, derfor mener jeg ikke det er tilstrækkeligt at bruge medicinen som febernedsættende.
    Jeg står selv i dilemmaet om hvilket præparat vi skal tage på vores rejse i sydøstasien og i hvilke lande.. Bivirkninger kan som I andre nævne være rigtig ærgelige.
    – Katrine

Anonym Katrine

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at malaria ikke er en sygdom der behandles og så er væk. Virus bliver i kroppen på livstid og kan gå i udbrud af og til, derfor mener jeg ikke det er tilstrækkeligt at bruge medicinen som febernedsættende.
    Jeg står selv i dilemmaet om hvilket præparat vi skal tage på vores rejse i sydøstasien og i hvilke lande.. Bivirkninger kan som I andre nævne være rigtig træls
    – Katrine

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account