This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nynne

Jeg og en veninde skal rejse gennem philipinerne, indonesien, vietnam, cambodia og thailand. Alle lande er i højrisiko for Malaria og især de områder vi skal vøre og vi er derfor blevet anbefalet af lægen at vi skal tage pillerne gennem hele vores rejse som varer 3,5 måned. Er det virkelig nødvendigt?
    Malarone er dyre når det er over så en lang periode, og de andre giver ekstrem lysfølsomhed så vidt vi forstod.

Hvis der er nogle der har nogle erfaringer med det er vi meget interesserede!

Anonym Lasse

Hej Nynne

Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvor retvisende din læges vurdering af risikoen for malaria er i fht der, hvor du skal rejse. Jeg vil dog anbefale at du ser om du kan få oplysninger fra nogle lidt mere lokale kilder end en dansk læge. Jeg har selv rejst lidt, og var bl.a. på Borneo, hvor det hjemmefra klart blev anbefalet, at vi tog malariapiller. For de første tog vi nogle piller (kan ikke huske fabrikatet) som i den grad havde bivirkninger. Havde godt læst at man kunne blive lysoverfølsom, men havde ikke regnet med, at det ville være så voldsomt. Vi var tre drenge der alle tog de samme piller, og det var mildest talt ikke til at være i solen. Ingen af os havde før haft problemer med at være i solen, men pillerne gjorde, at selv om vi nogle dage brugte faktor 50(!), så blev vi stadig skoldede. På rejsen skulle vi tage dykkercertifikat, og vi fandt hurtigt ud af, at ingen af de britiske/australske instruktører tog piller, og stoppede derfor. Dagen efter kunne man være i solen igen med alm. Solcreme.

PS. Vi var 18 afsted, og tror ca. halvdelen droppede pillerne, og ingen fik malaria.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account