This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pultz

Hej er der en der kan svare mig på om det er “malaria tid” i Laos nu?
    Hvis ja, kan jeg købe piller mod det når jeg kommer til landet? Eller skal jeg satse på at finde det i Thailand inden jeg ankommer?
    Kristina

Anonym Magnus (medicinstuderende)

Det er den varme årstid i Laos nu, så mindre fugt og derfor færre myg end ellers. Malariapiller kan du købe billigere i Thailand end i DK, men måske skal du købe dem på et hospital, da ikke alle apoteker har dem. Malaria kan godt behandles, så du behøver ikke nødvendigvis at tage medicin forebyggende. Hvis du skal bruge lang tid i junglen, er det måske en god ide, men ellers ville jeg ikke tage dem pga. høj risiko for bivirkninger. Sæt dig hellere ind i malarias symptomer, og opsøg læge hvis nødvendigt.

Du vil sikkert opleve, at der er meget delte meninger om malariamedicin blandt rejsende.

Læs om malaria her: http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/M/Malaria.aspx

Anonym Pultz

hej tak for svaret..
    ja min læge anbefalede mig bare at købe dem herude hvis jeg fik brug for dem. Da det er noget billigere og jeg ikke vidste om jeg ville få brug for dem dengang jeg rejste hjemmefra.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Mit indtryk pba. mine rejser er, at danske læger virker lidt mere forsigtige end læger i f.eks. andre europæiske rejsende jeg har mødt. Næsten alle udlændinge jeg har mødt tager dem kun hvis de får symptomer og opsøger så læge.

Jeg har selv rejst i mange malaria områder og jeg har ikke taget ret meget malaria medicin. Istedet har jeg smurt mig ind i en heftig DEET myggebalsam og taget langærmede trøje og lange bukser på i skumringen.

Anonym Line

Hej Kristina

Min kæreste og jeg har lige været en tur forbi Udlandsvaccinationen, da vi til august tager en tur til Asien. Her skal vi bl.a. forbi Laos og Cambodja.

Vi fik af lægen derinde af vide, at vi skal tage Malarone i den periode, hvor vi opholder os i Laos og Cambodja. Hvis vi kun skulle besøge storbyerne var det ikke nødvendigt, men han ville anbefale, at vi tog Malarone i hele perioden. Vi spurgte om det var muligt at købe i udlandet, da de er sindssyg dyre herhjemme, men det ville han ikke anbefale.

Det er selvfølgelig fuldstændig op til dig selv og lægerne kan selvfølgelig være mere forsigtige. Jeg, personligt, vil dog hellere være på den sikre side fra starten. Ville blot give vores erfaring videre – men rigtig god tur. 🙂

Mvh. Line

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account