This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Til en rejse Maj-Juli Thailand-Laos-Vietnam-cambodia..

Tager man partout Malaria piller eller gambler folk med det??

Har Du taget Malarone og har du haft bivirkninger ved det?

Anonym Rasmus

hejsa.. har været i alle landene en del gange.. medmindre man virkeligt skal ud i junglen i lange perioder vil jeg sige, at der er flere bivirkninger end det kan betale sig… Risikoen er forholdsvis lav i sydøstasien, især hvis man bliver på de mest almindelige rejseruter… medmindre man har små børn med ville jeg nøjes med at have en gang malerone med som behandling!!
    Det medicin man køber derude kan have en del bivirkninger-specielt mod kvinder, da det piller ved deres homoner og de får bylder..
    Malerone har ikk de vilde bivirkninger men er vanvittigt dyrt..

Anonym Anonym

Jamen er det ikke for sent når man først er stukket så har man jo parasitten i kroppen, kan det så behandles væk? Nu er det jo også regntid når vi skal afsted så det skulle jo vist øge risikoen..? Jeg ved det.. ingen kan garantere noget, man hører jo bare så mange beskrive alle bivirkningerne og den høje pris på malarone så man fristes jo til at gøre som du beskriver!

comeawaywithme

Jeg ville aldrig tage malaria piller i Thailand, gjorde det heller ikke i Vietnam.Tog Malerone det i Vietnam, da jeg blev anbefalet det. Og havde slet ingen bivirkninger. I dag tror jeg nok jeg ville tage chancen og lade være. I dag er det mere eller mindre kun ældre og folk med meget svækket imunforsvar der dør af malaria. Med mindre du ikke behandler det. Nogle siger endda at det er nemmere at behandle malaria, hvis du ikke har taget forebyggende medicin. Men jeg ved det ikke. Du kan dog stadig få amalari selvom du tager forebyggende medicin. Du bliver bare ikke lige så syg.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

“Doxycklinen er os meget meget billigere, men virker sku lige så fint..”

Personligt brugte jeg også Dox da jeg var i Asien primært fordi det var meget billigere end de andre præparater. Men jeg er ikke sikker på at jeg er enig i at det virker lige så fint.

Dox er, så vidt jeg er orienteret, et bredspektret antibiotika som bruges til at behandle mange forskellige ting. Derfor kan der være en risiko for at malariaen er resistent overfor Dox. Risikoen vil selvfølgelige også være der for de andre, men den er formentlig mindre. Skal lige siges at jeg ikke er læge, men sådan opfattede jeg det dengang.

Har selv rejst i malariaområder siden og jeg har forsøgt at være meget opmærksom på hvad de lokale og andre rejsende i netop det område gør, samt selvfølgelig set den generelle anbefaling. Har jeg følt risikoen har været for stor, har jeg taget den.

Bemærk iøvrigt at den af de 3-4 malariatyper som man ikke kan slippe af med hvis man først har fået den, er mest udbredt på det Afrikanske kontinent.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

“Har jeg følt risikoen har været for stor, har jeg taget den.”

Bare for en god ordens skyld:
    Der skulle selvfølgelig stå “…taget medicinen.”

Anonym marlene

Mange forskellige typer malaria medicin virker fint. Hvis du ellers bruger den de rigtige steder i verden. Mange steder er myggene blevet resistente overfor nogle typer for malaria medicin, og den vil derfor ikke virke i dette område. Så kan det da godt være at der er nogle der brugt den i det område uden at få malaria. Men det er jo nok fordi de ikke var udsat for malaria. Hvis du vil tage malaria medicin, ville jeg holde mig til at bruge den lægen anbefaler.

Anonym Rasmus

Jeg fik af vide af en professor i tropsygdomme som vaccinerede mig i Odense at man kunne bruge Malarone som behandling.. Jeg fik malaria p[ Sumatra og tog kuren som han havde beskrevet og slap dermed for et hospitalsbes’g… Efterfølgende blev jeg selvfølgelig tjekket på hospitalet da jeg kom til mere civiliserede forhold… Men er jo også 3 eller 4 typer malaria.. Hvoraf 2 kun rammer 1 gang, mens andre bliver i kroppen resten af livet…

Anonym Anonym

Jeg syntes helt klar du skal tag malarie piller, for er du først ramt, er det sku ikke sjovt at ødelægge sin ferie på at ligge på sygehuset og blive behandlet..

Men man må ikke tag Malerone i så lang tid. Men vil forslå dig at tag Doxycyklin. De virker sku fint på mig, ingen bivirkninger eller noget, har os taget Malerone på en anden rejse og der var heller ingen bivirkninger.. Men det er jo os forskelligt fra person til person. Doxycklinen er os meget meget billigere, men virker sku lige så fint..
    Hvis det er du er bange for bivirkninger kan du jo prøve at tag dem i en uge i Danmark, og se hvad der sker..

Rasmus, hvor har du læst eller hørt det med at man kan bruge Malerone til at behandle med?
    For kan ikke finde noget om det nogle steder. Men ved at hvis du er ramt af malaria så kræver det et syghus besøg.. ?

på Statens Serum instituts hjemmeside kan du se hvor der er Malaria lige nu.

http://ssi.dk/rejser/

Når du går ind på den side, kommer der et gråt kort op. Øverst til venstre står der ‘sygdomsudbrud’ og ‘sygdomsforeskomst’. Hvis du trykker på ‘sygdomsforekomst’, kan du vælge malaria, og der vil så komme et kort over, hvilke områder der er risiko for malaria i.

Du kan også vælge at skrive, hvilket land du skal besøge, og hvordan du skal rejse nederst på siden, og du vil så få forslag til vaccinationer

Anonym Anders

Selvfolgelig skal du tage dine forebyggende malaria piller hvis du skal til malaria omraader.
    Selvfolgelig er det traels at malaria piller er saa dyre, men man kan efter min mening ikke holde penge op imod helbred og faktum er at risikoen for at blive syg bliver mindre hvis du tager dem!
    Og ja der KAN vaere bivirkninger, men der er lige saa mange bivirkninger ved at blive vaccineret, men dem springer man jo ikke over.

Man kan sagtens behandle med Malarone, men faar man malaria symptomer skal man soge laege inden man selv begynder at behandle. Selvfolgelig kan man i nodstilfaelde hvor man er langt fra laeger osv. godt selvbehandle, men man skal stadig soge laege direkte hvis man bliver smittet.

Ang. dox vs. Malarone, saa siger baade min egen private laege samt dem i forsvaret, hvor jeg arbejder, at malarone er en anelse bedre, men Dox selvfolgelig fint virker.

men det korte af det lange er, lyt til din laege og ikke alle vores forskellige meninger herinde =)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account