Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3546359
     Chalar

      Hej
      Vi skal 3 måneder til Filippinerne fra 1. dec. Er der nogen som har erfaringer mht malaria i de forskellige områder af landet? Vi har prøvet at søge svar ved Statens Seuminstitut men deres vedledning er svær at blive klog på.
      Hvad har I gjort?

      #3546360
       Lisbeth

        Når jeg har rejst i længere perioder, har jeg booket tid hos en læge med speciale i tropesygdomme for, at få styr på alle vaccinationer og evt. andet medicin, f.eks. malaria medicin.

        Jeg bruger ikke min egen læge til den slags vaccinationer, fordi det er min erfaring at speciallægerne har et mere pragmatisk og fornuftigt syn på rejsemedicin.

        Så det vil jeg råde jer til, at gøre.

        #3546363
         Henrik

          Har lige fået de første sprøjter til en længere rejse til Asien selv hos en rejseklinik, vedr Filippinerne og malaria var svaret at området omkring Cebu/Bohol ville de ikke anbefale mig at tage malaria piller, men eks på Palawan ville de anbefale mig at tage dem..
          Men kender også personer der har været på Palawan uden malaria piller hvor alt gik fint, såååeeeeee…

          Men som Lisbeth skriver så opsøg en klinik og forhør dig, der findes også forskellige slags malaria piller til forskellige priser..

          #3546378
           kallemn6

            Jeg var 2 en halv maaned paa Filippinerne sidste vinter, og jeg rejste mere eller mindre over hele landet, undtagen Mindanao, uden at tage nogen form for malaria piller, kun myggespray. Og de lokale jeg snakkede med sagde ogsaa at det ikke var noedvendigt.
            Men i sidste ende er det jo op til jer selv og hvad i foeler for, dog hvis i beslutter jer for at tage piller, saa koeb dem paa Filippinerne istedet for i Dk. Det er baabe billigere og de er stearkere end det fesne noget vi kan koebe i Danmark.
            God rejse!

            #3546373
             Chalar

              Tak for svar. Der hvor vi har fået vaccinationer var de ikke helt overbevisende i deres svar i forhold til hvor det var nødvendigt at tage piller. Vi regner med både at tage nord på til risterrasserne, Boracay, Bohol og Palawan i løbet af de tre måneder. Så derfor ville det være rart at vi vidste hvor det er nødvendigt. Men vi har fået kendskab til en tropelæge som bør vide det.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account