This topic is empty.
-
ForfatterIndlæg
-
9. februar 2005 kl. 1:22 #3501920
Anonym
Jeg var selv i Thailand, Laos, Cambodia og Malaysia sidste år. Spiste Malarone imens vi var i Cambodia og Laos. De er, som du skriver, dyre. Men til gengæld fik vi ingen bivirkninger.(Seruminstituttet anbefaler malariaprofylakse i de to lande).
I Thailand og Malaysia har jeg aldrig taget malariapiller – heller ikke på Borneo.
Angående om det ikke er godt nok med net og spray – du kan jo tage chancen. Jeg synes selv jeg beskytter mig, men ender altid med en hel del stik!mvh. Rasmus
9. februar 2005 kl. 3:43 #3501924Anonym
Hej!
Hvis du synes, at malariapillerne Malarone er dyre, kan du prøve at bestille dem igennem Euromedicin. Her får du dem noget billigere og du får dem sendt med posten. Du skal bare bede din læge om at få dem gennem Euromedicin i stedet for apoteket. Det er faktisk ret smart. På Euromedicins hjemmeside : http://www.euromedicin.dk, kan du se, hvordan du gør.
Mvh. Heidi9. februar 2005 kl. 10:57 #3501918none
Hej
Jeg rejser til Asien, nærmere betegnet Thailand, Laos, Cambodia, Malaysia og Fillippinerne, om en måneds tid. Jeg har de fleste vacciner i orden, men tvivler stadig på hvorvidt jeg skal tage malaria-piller eller ej. De er dyre, og kan have store bivirkninger!
Er der nogen der har nogle gode råd. Hvilke piller kan anbefales? Er det nødvendigt at tage dem, hvis man passer på, med net og spray??
Vh
Marianne
12. februar 2005 kl. 7:36 #3501932Anonym
Tag f.. helvede de malariapiller..
Malaria er en farlig sygdom, og man bør gør alt man kan for at beskytte sig.
I de fleste dele af Thailand og Malaysia er der ingen Malariamyg.
Hav en god rejse 🙂
16. februar 2005 kl. 11:22 #3501962gurli Hnsen fra langøreglostrub i vesteromme
Bare tag noget narko! Det kan aldrig skade!!!…
16. februar 2005 kl. 11:23 #3501963gurli Hnsen fra langøreglostrub i vesteromme
16. februar 2005 kl. 11:23 #3501964gurli Hnsen fra langøreglostrub
16. februar 2005 kl. 12:54 #3501965kenneth
hey
jeg er blevet anbefaldet vibradox. Det er normalt noget man bruger til kvinder med underlivsbetændelse, men nu er man altså også begyndt at bruge dem mod malaria. Og bevirkningerne skulle ike være helt så slemme, ligesom de ikke er ligeså dyre.
Men en af bivirkningerne er 2-3 % soloverfølsomhed så husk solcremen.
god tur mvh kenneth
20. februar 2005 kl. 1:16 #3501971Flemming
Hej
Jeg står selv foran min rejse nummer 3 til asien, og min egen læge som har undersøgt tingene grundigt anbefaler at jeg beskytter mig mod myggestik. Hvis jeg så alligevel får malaria, har jeg fået malarone med som behandling. Det afhænger naturligvis også meget af hvor længe man er afsted, men at spise piller hver dag i f.eks. et halv år kan giver langt flere bivirkninger end at få malaria og derefter behandle det.
Hvis jeg bliver syg skal jeg tage 2 piller dagligt i 3 dage, hvor efter det skulle være overstået. Jeg har købt en 12 stk. pk. som anbefalet, hvilket er nok til 2 behandlinger.
Glem dog ikke at de også har midler der ude. 12 stk. på apoteket i Danmark koster 324,10. Mange penge, men det skulle faktisk være nok.MVH
Flemming
8. marts 2005 kl. 8:12 #3502042Nadia
Hej! Jeg har tidligere taget Lariam og dem vil jeg for alt i verden fraråde dig, man får så mange bivirkninger og det tager lang tid at komme af med, hvis man overhovedet gør det. Så giv hellere flere penge og ta malarone instead. – I really mean it! – Det er virkelig pengene værd.
Hvis du tager lariam vil bivirkeninger som panik, angst, paranoia etc. opstå for mange desuden frygtelige mareridt.
Kærlige hilsen
Nadia1. maj 2005 kl. 6:03 #3502255Anonym
Hej
Lande som Laos og Cambodia er højrisikoområder, så her anbefales det at tage malariaprofylakse. Jeg anbefaler også Malarone (malariaparasitterne er, ihvertfald i Cambodia, multiresistente, så billigere midler virker ikke). Dog kan man sagtens købe Malarone i landene. Vi købte det i Vietnam på et apotek, og her var det halvt så dyrt som i DK.Mvh
Christina19. juli 2008 kl. 12:28 #3525749LIsbet
Undgå for alt i verden vibradox, hvis du tager et sted hen, hvor du ikke kan undgå solen – det giver frygtelige bivirkninger i forhold til, at det føles, som om kroppen brænder op. Nogen erfaringer med, hvor lang tid der går, inden bivirkningerne forsvinder efter, at man er holdt op med at bruge vibradox
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.