This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg var selv i Thailand, Laos, Cambodia og Malaysia sidste år. Spiste Malarone imens vi var i Cambodia og Laos. De er, som du skriver, dyre. Men til gengæld fik vi ingen bivirkninger.(Seruminstituttet anbefaler malariaprofylakse i de to lande).
    I Thailand og Malaysia har jeg aldrig taget malariapiller – heller ikke på Borneo.
    Angående om det ikke er godt nok med net og spray – du kan jo tage chancen. Jeg synes selv jeg beskytter mig, men ender altid med en hel del stik!

mvh. Rasmus

Anonym Anonym

Hej!
    Hvis du synes, at malariapillerne Malarone er dyre, kan du prøve at bestille dem igennem Euromedicin. Her får du dem noget billigere og du får dem sendt med posten. Du skal bare bede din læge om at få dem gennem Euromedicin i stedet for apoteket. Det er faktisk ret smart. På Euromedicins hjemmeside : http://www.euromedicin.dk, kan du se, hvordan du gør.
    Mvh. Heidi

Anonym none

Hej

Jeg rejser til Asien, nærmere betegnet Thailand, Laos, Cambodia, Malaysia og Fillippinerne, om en måneds tid. Jeg har de fleste vacciner i orden, men tvivler stadig på hvorvidt jeg skal tage malaria-piller eller ej. De er dyre, og kan have store bivirkninger!

Er der nogen der har nogle gode råd. Hvilke piller kan anbefales? Er det nødvendigt at tage dem, hvis man passer på, med net og spray??

Vh

Marianne

Anonym Anonym

Tag f.. helvede de malariapiller..

Malaria er en farlig sygdom, og man bør gør alt man kan for at beskytte sig.

I de fleste dele af Thailand og Malaysia er der ingen Malariamyg.

Hav en god rejse 🙂

Anonym gurli Hnsen fra langøreglostrub i vesteromme

Bare tag noget narko! Det kan aldrig skade!!!…

Anonym gurli Hnsen fra langøreglostrub i vesteromme

Anonym gurli Hnsen fra langøreglostrub

Anonym kenneth

hey

jeg er blevet anbefaldet vibradox. Det er normalt noget man bruger til kvinder med underlivsbetændelse, men nu er man altså også begyndt at bruge dem mod malaria. Og bevirkningerne skulle ike være helt så slemme, ligesom de ikke er ligeså dyre.

Men en af bivirkningerne er 2-3 % soloverfølsomhed så husk solcremen.

god tur mvh kenneth

Anonym Flemming

Hej

Jeg står selv foran min rejse nummer 3 til asien, og min egen læge som har undersøgt tingene grundigt anbefaler at jeg beskytter mig mod myggestik. Hvis jeg så alligevel får malaria, har jeg fået malarone med som behandling. Det afhænger naturligvis også meget af hvor længe man er afsted, men at spise piller hver dag i f.eks. et halv år kan giver langt flere bivirkninger end at få malaria og derefter behandle det.
    Hvis jeg bliver syg skal jeg tage 2 piller dagligt i 3 dage, hvor efter det skulle være overstået. Jeg har købt en 12 stk. pk. som anbefalet, hvilket er nok til 2 behandlinger.
    Glem dog ikke at de også har midler der ude. 12 stk. på apoteket i Danmark koster 324,10. Mange penge, men det skulle faktisk være nok.

MVH

Flemming

Anonym Nadia

Hej! Jeg har tidligere taget Lariam og dem vil jeg for alt i verden fraråde dig, man får så mange bivirkninger og det tager lang tid at komme af med, hvis man overhovedet gør det. Så giv hellere flere penge og ta malarone instead. – I really mean it! – Det er virkelig pengene værd.

Hvis du tager lariam vil bivirkeninger som panik, angst, paranoia etc. opstå for mange desuden frygtelige mareridt.

Kærlige hilsen
    Nadia

Anonym Anonym

Hej
    Lande som Laos og Cambodia er højrisikoområder, så her anbefales det at tage malariaprofylakse. Jeg anbefaler også Malarone (malariaparasitterne er, ihvertfald i Cambodia, multiresistente, så billigere midler virker ikke). Dog kan man sagtens købe Malarone i landene. Vi købte det i Vietnam på et apotek, og her var det halvt så dyrt som i DK.

Mvh
    Christina

Anonym LIsbet

Undgå for alt i verden vibradox, hvis du tager et sted hen, hvor du ikke kan undgå solen – det giver frygtelige bivirkninger i forhold til, at det føles, som om kroppen brænder op. Nogen erfaringer med, hvor lang tid der går, inden bivirkningerne forsvinder efter, at man er holdt op med at bruge vibradox

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account