Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540647
     Davidsen

      Hej

      Vi er to, der skal på 4 måneders rejse i latinamerika.
      Der bliver anbefalet at man tager malaria-piller, men i Danmark er de ret så dyre.

      Er der nogen der ved om det evt. kunne betale sig bare at købe nogle få hjemmefra, og derefter købe resten når man er ankommet?

      #3540649
       LisbethFriis

        Det er et spørgsmål, du kan få mange forskellige svar på!

        Nogle vil sige, at du bare helt kan lade være at tage dem forbyggende og kun bruge dem ved aktuelle sygdomsudbrud. Så skal du ikke bruge ret mange…og måske slet ikke nogen!

        Nogel vil sige, at det er sikkert nok, at købe dem ved ankomst. Det er meget billigere!

        Min personlige holdning er:
        Du skal bruge dem forebyggende, hvis det anbefales af en sagkyndig læge. Og du skal købe dem i Danmark, selvom de er dyre.
        Vi har en meget høj grad af lægemiddelsikkerhed i Danmark; når du køber et produkt kan du være sikker på indholdet. Der er mange steder i udlandet, hvor du ikke kan være sikker på, at du også får f.eks. Malarone, selvom det er det, der står på pakken!

        #3540673
         Anonym

          Jeg har nogle til salg, da jeg endte med at tage tidligere hjem. Så kan du da spare lidt penge der :o) Men ta og tal med din læge først.. Den jeg har er Vibradox, og det kan jo godt være at din læge anbefaler nogle andre

          #3540662
           Helle

            Er det blevet anbefalet at I tager det hele vejen igennem? Jeg ville undersøge hvilke områder/lande hvor risikoen er høj og så ville jeg tage forebyggende malaria medicin i de områder – og jeg ville diskutere det med en læge med viden om tropesygdomme og vacciner, fx ssi, rigshospitalet eller andet klinik med den slags speciale.

            Og til sidst: Enig med ovenstående – jeg ville absolut købe min malariamedicin hjemmefra! Også selvom det er dyrt…

            #3540688
             thaihenrik

              Hej

              Køb nogle når i kommer til Latinamerika da i jo skal bruge til 4 mdr. det vil være alt for dyrt at købe her i landet , og de ved hvad piller du skal bruge i de områder i skal rejse rundt i derover . held og lykke og god tur 🙂

              Mvh.Henrik

              #3540693
               juliejonas

                Køb dem hjemmefra og køb de dyre (fx. Malarone). Kender alt for mange, som har ville spare penge og enten ikke har kunne få pillerne i udlandet, eller er blevet (nærmest) psykotiske af de billige piller!
                Køb hjemmefra!!!

                #3541740
                 steffen

                  Skal I fx til Bolivia anbefaler jeg bestemt ikke at I håber på at kunne skaffe malaria medicin lokalt. De forhandler kun Lariam (som er de piller juliejonas her oven for henviser til er forbundet med forøget risiko for psykose/skozofreni).

                  Hvis I så meget som overvejer at tage i malaria områder under rejsen, så skal I købe Malarone hjemmefra. Det er lige som med rejseforsikringern: det er ikke her du sparer(!)

                  vh. /steffen

                  Bemærk i øvrigt, at Bolivia til ex er opdelt i to områder her
                  http://www.vaccination.dk/Rejsem%C3%A5l/?Region=3
                  Skal I ikke til lavlandet/amazonas, er der ingen som helst grund til at medbringe malaria medicin

                  #3541741
                   steffen

                    Skal I fx til Bolivia anbefaler jeg bestemt ikke at I håber på at kunne skaffe malaria medicin lokalt. De forhandler kun Lariam (som er de piller juliejonas her oven for henviser til er forbundet med forøget risiko for psykose/skozofreni).

                    Hvis I så meget som overvejer at tage i malaria områder under rejsen, så skal I købe Malarone hjemmefra. Det er lige som med rejseforsikringern: det er ikke her du sparer(!)

                    vh. /steffen

                    Bemærk i øvrigt, at Bolivia til ex er opdelt i to områder her
                    http://www.vaccination.dk/Rejsem%C3%A5l/?Region=3
                    Skal I ikke til lavlandet/amazonas, er der ingen som helst grund til at medbringe malaria medicin

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account