This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mariannej

Jeg skal på en 5 ugers rejse til thailand og cambodja (mest i cambodja), og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg bør invistere i det enormt dyre malaria piller eller ej??

Vil jo gerne være på den sikre side, men syntes prisen er urimelig høj. Kender i nogle steder hvor de kan købes billigere, eller har i sælg nogle i overskud?

Nogle siger man blot skal dække arme og ben til med lange bukser/trøje – men når der er så varmt som der er i asien, så syntes jeg da det ville være træls at skulle gå helt tildækket, og ikke få lidt sol på kroppen.
    Er en myggespray nok dækkende til at afskrække myggene?

Hvis i har andre erfaringer vil jeg vildt gerne høre om dem også!
    På forhånd mange tak!

Anonym Claus

Jeg har hørt, at pillerne kan købes derude til billige penge.
    På den sikre side er man aldrig, heller ikke selv om, man tager piller.
    Du skal selvfølgelig også huske, at pillerne ikke er sunde at indtage, og at der ikke er malaria overalt.

Myggespray er altid en god hjælp. Myggene er altså ikke aktive om dagen, hvor alt koger af varme.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Jeg vil anbefale dig at tage pillerne med, men forhør dig lokalt om risikoen ved malaria i det område, du skal besøge. Pillerne virker febernedsættende, hvis du får sygdommen.

mvh
    Claus

Anonym raslyng

Du skal tage Malerone én dag før og syv dage efter ophold i områder med malaria.
    Så hvis du besøger provinserne Mondulkiri og Ratanakiri i Cambodia, ville jeg slå de to provinsbesøg sammen og tage piller i den periode og ellers ikke!
    Jeg vil kalde det “overkill” at bruge Malerone i Thailand.
    Husk i øvrigt at tage pillerne i forbindelse med et måltid, ellers har jeg haft erfaring med voldsomme mavekneb. Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.
    Mvh. Raslyng

Anonym mariannej

Tak for svarene! 🙂
    Ér det rigtig forstået, at det slet ikke er nødvendigt at tage dem under hele turen – altså alle 5 uger jeg skal være afsted. Jeg skal blot undersøge risiko områderne, og hvis jeg skal igennem dem, skal jeg tage malarone 1 dag før til 7 dage efter???

Anonym Rikke&Kasper

Du behøver bstemt ikke at tage piller for malaria i Thailand. Det er fuldstændig unødvendigt. Jeg er i Thailand nu, og har været det siden den 3/6. Jeg skal være her ca. 3½ uge endnu, inden jeg rejser videre til Malaysia. Vi får flest myggestik om aftenen, men det er til at holde ud. Det er ikke værre end en almindelig sommeraften derhjemme. Visse dage bruger vi myggebalsam, som vi har købt hernede på et Apotek. Vi bruger det eksempelvis som i dag, hvor vi var på trekking og derfor har været meget i et skovområde. Ellers bruger vi det ikke 🙂

Angående malariapiller i Combodja, så ved jeg desværre ikke om man skal tage det eller ej. Vi skal til Malaysia senere, og har tænkt os at bruge det på blandt andet Borneo.

Mvh Rikke

Anonym Lisbeth Friis

Afhængig af hvor i Thailand og Cambodia du skal rejse og under hvilke forhold, kan det være ganske klogt at tage malariepiller.
    Jeg vil anbefalde dig at kontakte udlandsvaccinationen og følge deres vejledninger.
    Der findes iøvrigt en anden type malariepiller end Malarone – jeg kan ikke huske hvad de hedder – men de er billigere. Til gengæld er de ikke velegnede til mennesker med solfølsom hud.
    God tur!
    VH
    Lisbeth

Anonym Lisbeth Friis

Afhængig af hvor i Thailand og Cambodia du skal rejse og under hvilke forhold, kan det være ganske klogt at tage malariepiller.
    Jeg vil anbefalde dig at kontakte udlandsvaccinationen og følge deres vejledninger.
    Der findes iøvrigt en anden type malariepiller end Malarone – jeg kan ikke huske hvad de hedder – men de er billigere. Til gengæld er de ikke velegnede til mennesker med solfølsom hud.
    God tur!
    VH
    Lisbeth

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account