This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

hvornår du skal begynde og hvor længe du skal tage malaria piller afhænger af typen (der er stor forskel på malarone, vibradox, lariam, kloroquin osv.). Hvilken type du skal tage må være op til en fagkyndig person at vejlede dig i (f.eks. statens seruminstitut eller lign.).
    Risikoen for japansk hjernehindebetændelse er ikke særlig stor udenfor for monsun sæsonen, men læs om risici ved at blive inficeret og overvej risikoen i forhold til de sparede penge (igen er statens seruminstitut værd at overveje)
    God tur til Malaysia

Anonym Mads Andersen

Ja vi købte malaria piller på et apotek på borneo, de samme som vi inden havde købt i DK, men til 1/10 del af prisen.

hvis i vil se billeder fra da jeg var i malaysia, er der billeder på http://www.thildeogmads.dk

Rigtig god tur

Anonym Jesper Munk

Vi er en familie på 4 personer (alle voksne) som skal til Malaysia fra midt i februar til 1. april. Vi skal ca være 3 uger på fast landet og 3 uger på Borneo.Vi vil gerne opleve en masse natur/dyreliv.Dvs. at vi kommer til at opholde os en del i regnskoven. Mit spørgsmål er om jeg skal tage malaria piller under hele turen eller kun starte et par dage før jeg skal i “junglen”?
    Er der nogen der har erfaringer med at købe malaria pillerne der ude. Kuala Lumpur eller Singapore?
    Skal man vaccineres mod japansk hjernehinde betændelse?

Anonym asm

Hejsa,

Jeg skal også ud at rejse nu her, jeg går også at overvejer om jeg skal vaccineres for japansk hjernebetændelse. Jeg har læst en masse om det, 1 ud af 400000 bliver ramt af japansk hjernebetændelse. Så det er altså yderst sjældent det sker…. Tror jeg lader være med at tage den når chancen er så lille, man skal jo også tænke på at det ikke er sundt for kroppen at over vaccinerer. Ellers hør hvad din læge anbefaler du gør..

God tur

Anonym frk.c

hejsa…
    Jeg rejste selv på borneo (malaysia) sidste år! fantastisk!!! glæd jer 🙂
    jeg talte med min læge omkring malaria piller og både min egen læge og andre læger mente jeg skulle tage malaria piller under hele mit ophold (på næsten 5 mdr)!!! dette viste sig at være helt galt!!! -er så skuffet over hvor lidt de danske læger ved om brug og risiko ved malaria medicin! For det første er medicinen ikke særlig god for din krop og slet ikke i længere perioder!!!! -for det andet skal i KUN gøre brug af malaria medicin imens i opholder jer i regnskoven – så planlæg jeres rejse derefter! for det tredje ligger jeg nu inde med ca 140 stk vibradox (m.dansk indlægningsseddel, holdbar til 4/2013) som jeg aldrig fik brug for – hvis i skulle være interesseret, til billigere penge så kontakt mig pr mail frk.c@hotmail.com
    ellers spørg jer frem under turen… dem der ved mest om malariaramte områder er de lokale!!!

god rejse 🙂

Anonym Sybille

Jeg og min kæreste skal ligeledes til Malaysia – langkawi og Sarawek. Vores læge har sagt, at vi ikke skal tage medicin mod malaria… Sabah skulle være det eneste område, hvor der er betydelig risiko for malaria.
    Er desuden blevet rådgivet omkring forholdsregler – myggespray, net, tider hvor myggene oftest stikker osv. Dette er værd at undersøge nærmere og som ovenstående svar siger – evt. søge flere råd når man kommer ud.

Jeg håber, at det var et svar i kan bruge til noget og at i får en god tur.

Anonym Mauer

Hej…

Mine erfaringer siger mig at malariapiller ikke er holdbar løsning. For det første skal man tænke på alle de bivirkninger de forskellige præparater kan give contra hvor stor risikoen er, og den er sjældent som lægerne beskriver den herhjemme, har været afsted i asien over 10 gange over de sidste 8 år. De første gange jeg var afsted tog jeg malariapiller når jeg var “udsatte steder”, men pga. bivirkninger stoppede jeg hurtigt igen med dette!

Som Sybille skriver er det vigtigste klart det præventive som myggespray net osv. Myggespray ville jeg også købe derude da det danske er dyrt og dårligt….

Håber allle indlæggene giver jer lidt ro :D!

Mvh Magnus

Anonym Mauer

Hej…

Mine erfaringer siger mig at malariapiller ikke er holdbar løsning. For det første skal man tænke på alle de bivirkninger de forskellige præparater kan give contra hvor stor risikoen er, og den er sjældent som lægerne beskriver den herhjemme, har været afsted i asien over 10 gange over de sidste 8 år. De første gange jeg var afsted tog jeg malariapiller når jeg var “udsatte steder”, men pga. bivirkninger stoppede jeg hurtigt igen med dette!

Som Sybille skriver er det vigtigste klart det præventive som myggespray net osv. Myggespray ville jeg også købe derude da det danske er dyrt og dårligt….

Håber allle indlæggene giver jer lidt ro :D!

Mvh Magnus

Anonym Anonym

Vaccinen mod japansk hjernebetændelse skal man kun have hvis man rejser i sommerhalvåret, det fik jeg i hvert fald afvide af min læge.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account