This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rollo

Prøver lige at uddybe lidt :).
    Vi skal være i Vietnam i 15 dage. Vi tager seat61 toget fra Hanoi til Ho Chi Minh, vi er altså ca. 3 dage i hver af byerne. I og med at jeg har min lille søn med står der ikke jungle safarier og lange trekking ture på programmet. Vi skal dog sejle på både Halong Bay og Mekong delta! Vi skal bo billigt men ikke langt under standard.
    I Malaysia besøger vi Kuala Lumpur i ca 5 dage. Derefter tager vi til en lille ø – Tioman (også 5 dage)!
    Herfra rejser vi til Filippinerne, her skal vi være i ca 3 uger, men jeg har ikke helt besluttet endnu hvor det er vi skal være (nogen forslag)?
    Herfra rejser vi videre til Bali i ca 14 dage, her skal vi være i Ubud og på Lovina beach. Herefter en uge på Lombok.

Har forresten lige talt med dem inde ved Aleris Hamlet i Århus, de ringer tilbage til mig imorgen – det var et super tip – TAK. Det skriver jeg mig bag øret til næste gang jeg skal afsted ;)!

Anonym rollo

Så står rejsen for døren. Afgang mod Kbh om en uge og dernæst 3 måneders rundrejse i Asien med min lille søn!
    Vaccinationer mod alskens dårligdom er klaret og jeg troede også jeg havde styr på malariapiller, men…..
    Min rejsepartners læge mener hun skal have malariepiller i Vietnam, min ikke – hvad er rigtigt?
    Vi skal videre til Malaysia bagefter, der mener min læge heller ikke vi skal have malariepiller (der er vi alene så jeg har ikke andres ord for det) – er det rigtigt?
    Filippinerne og Bali mener lægen også er malariefrit?
    Så Lombok er det eneste sted vi skal tage dem!
    Er der nogen der har noget viden eller erfaring herinde hører jeg meget gerne om det!

Anonym LisbethFriis

Det er svært, at svare på, når du ikke fortæller hvor længe I skal være i Vietnam, i hvilke områder af Vietnam og under hvilke forhold.

Min personlige holdning til vaccinationer og Malarie medicin er, at jeg overlader beslutningen 100 % til en læge med speciale i tropesygdomme. Jeg konsulterer overhovedet ikke min egen læge i den forbindelse, idet hun ikke er rejsevant udover charterrejser.

Jeg har haft benyttet Udlandsvaccinationen i Kbh. og vaccinationsklinikken på Aleris Hamlet i Aarhus. Jeg kan anbefale begge steder.

Anonym Cilotte

Først vil jeg lige ønske jer en rigtig god rejse…..er kun MEGET misundelig 🙂
    Jeg har selv rejst en del i Asien og har kun brugt maleria medicin, når jeg har opholdt mig i jungleområder!! Til gengæld synes jeg det er vigtigere, at I beskytter jer mod dengue og det skal I sørge for i ALLE 3 måneder….også om dagen. Dengue er i min optik meget mere farlig end malaria i Asien og når i beskytter jer mod dengue, beskytter I jer også mod malaria og HUSK dengue er også i storbyer såsom Kuala Lumpur.

Anonym LisbethFriis

De danske myggemidler er ikke særligt effektive pga vores – utvivlsomt fornuftige – lovgivning. Vi har jo ikke nogle alvorlige sygdomme i Danmark stammende fra stikkende insekter.

I de asiatiske lande kan du købe myggemidler med indholdsstoffet DEET, som er langt mere effektivt (men heller ikke særligt sundt på langt sigt).

Det vil jeg anbefale at bruge. Og skulle du have noget tilbage, når rejsen er slut…så smid det ud. Det er forbudt i Danmark og som sagt heller ikke voldsomt sundt på lang sigt.

Hvilket land ankommer I til først?

(Kunne Aleris Hamlet hjælpe dig med nogle fornuftige svar?)

Anonym rollo

Hvad er den bedste beskyttelse mod Dengue?
    Har lige læst om et præparat der hedder Autan (som jeg farer ned og køber imorgen,medmindre du kender noget andet), det skal påføres på kroppen hver 8 time. Jeg har også investeret i langærmet nattøj og myggenet!
    Glæder mig godt nok også til at komme afsted, det er godt nok en stresset tilværelse jeg fører pt. Glæder mig til uendelig kvalitetstid med min søn!Andre tips her på falderebet?

Anonym Stinna Jensen

Hejsa

Først og fremmest: Lad ikke myg afskrække jer – I får en fantastisk tur. Men tag jeres forholdsregler og gør jeres bedste for at undgå myg og dermed både malaria og dengue!

Der er malaria i de lande, I skal rejse i. Men risikoen er absolut størst i jungleområder og langs grænserne til andre lande – vidst især den vietnamesiske grænse mod cambodja. Mener også der er større risiko i vietman frem for malaysia – men I bør tale med en vaccinationslæge om dette (eller med egen læge).

I kan læse meget mere om malariapiller på: http://godtur.dk/artikler/malariapiller og om malaria generelt på http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/malaria.htm

Forebyggelse er det bedste middel. Brug myggespray (deet), lange bukser og ærmer, myggenet mv. især hvis I skal opholde jer steder af højere risiko. Og overvej at have nogle behandlende piller med hjemmefra – f.eks. malarone.

Rigtig god tur – det bliver fantastisk!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account