This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym annemette

hejsa
    Jeg skal til cambodia og laos ca en måned sammenlagt. Jeg har fået anbefalet af min læge at tage malarone malariapiller, men er nu kommet i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt. Hvad er jeres erfaringer?
    MVH Annemette

none

I Cambodja behøver du ikke malariapiller, undtagen hvis du tager til de Nordøstlige provinser, eller øerne ud for Sihanoukville.
    Karin er også inde på noget mht. årstid mv.
    Jeg har aldrig taget dem, men har måske bare været heldig.

Anonym Karin

Hej,

Hvis det er egen læge du har rådført dig med, synes jeg, at du lige skal få fat i lidt ‘ekspertviden’, før du beslutter dig. Det er nemlig, har jeg erfaret efter snak med eksperter i tropesygdomme, sjældent nødvendigt med alle de vaccinationer m.v., som egen læge anbefaler. Det er ikke bare det, at du skal til Cambodia, der er afgørende for, om du skal tage malariapiller og få div. vaccinationer, men mere hvor i landet og på hvilken årstid, du rejser. Dette har egen læge, og vel med god grund, ikke ret ofte tjek på.
    Et godt sted at gå ind på er på http://www.rejsedoktor.dk hvor du kan stille spørgsmål til eksperter, få god info vedr. sygdomme m.v., og endvidere kan du i brevkassen se spørgsmål + svar fra andre rejsende i samme situation.

Mvh. Karin

Anonym madsbruun

Da jeg og mine venner skulle til cambodia sidste sommer besluttede vi os for at tage malariapiller, så vi hoppede en tur på et stort hospital i Bangkok og fik os nogle piller. Lægerne på hospitalet virkede som om vi var åndsvage, min vi åd nu pillerne alligevel. Pointen er at vi sparede rigtig mange penge ved at købe pillerne i bangkok istedet for dk. Og pillerne virkede vist ok. Jeg fik i hvert fald hverken malari, feber, diaré eller nogen psykoser. 🙂

MADS

Karin

Hej igen,

Jeg glemte lige at tilføje noget vigtigt. Selvom man tager malariapiller, så er disse aldrig 100% dækkende (vist omkring 80%), så forebyggelse af stik er alfa omega. Tag en langærmet t-shirt og lange bukser på ved solnedgang + -opgang for det er der, de er aktive. Brug en god myggebalsam med DEET, som kan købes derude i næsten alle småbutikker og på apoteker (stoffet er vist ikke tilladt i DK). Myggespiraler er også gode.

Mvh.
    Karin

Anonym Henrik

Hej

ja det med malariapiller har jeg også prøvet , lægerne anbefaler kun malarone da det er den dyreste der er på markedet , men ikke den eneste der virker , jeg har købt malariapiller i thailand de sidste 8 gange jeg har været der og ikke haft nogen problemer + jeg har sparet ca 800 kr hver gang da jeg skulle have til 2 måneder , jeg kan anbefale du køber
    DOXYCLINE CAP 100 MG (1´S) 200 STK CA 200 BATH.
    Den kan købes i alle parmacia på alle gader og stræder .
    Det var bare hvad jeg havde at skrive om malariapiller.

god tur

Mvh.Henrik

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account