This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lykkelouise

Hej.
    Lige et lille spørgsmål vedr. køb af malariapiller i Vietnam, Cambodia og Thailand. Min læge siger, at man kun kan bruge doxycyklin eller malarone i de områder, og da jeg har dårlige erfaringer med det første kunne jeg godt tænke mig at vide, om det er muligt at købe malarone i disse lande? Hvad koster de? (da de jo som bekendt er enormt dyre i DK), og kan man mon stole på, at det er de rigtige piller, man får?

På forhånd tak.

Hilsen Louise

Anonym Peter Vejrum Terp

Hejsa

Nu er jeg ikke læge så jeg kan ikke sige dig om du kun kan bruge doxycyklin eller malarone, men du kan evt. tjekke det ved serums instituttet. De burde vide hvad de snakker, om da det er dem der blandt andet laver retningslinierne for hvilke stik, man skal have i de forskellige lande.

Spørgsmålet om det er muligt at købe pillerne i de nævnte lande, det er meget muligt at man kan. MEN jeg ville nu nok betale pengene for dem her hjemme, og på den måde være sikker på at jeg får de rigtige piller. Det ville være for dumt hvis uheldet var ude og at man havde fået de forkerte piller fordi man ikke har snakket helt samme sprog.

Med Venlig Hilsen
    Peter Terp
    Backpacker Planet

Anonym Allan

Hej Louise
    Mig og min kæreste skal til malaysia om 14. dage og har købt vores malariapiller (malarone) hos euromedicin. Så hvis du vælger at købe malarone i DK skal du få din læge til sende recepten til euromedicin (www.euromedicin.dk) det er stadigvæk dyrt men man spare ca. 40 kr. pr. pakke.

God tur ;o)

Anonym Helenehvid

Det er slet ikke nødvendigt at tage malariapiller, i de lande du skal besøge. Så længe du sover med myggenet og smører dig med myggespray om aftenen! Jeg har rejst i de lande du nævner, og vi havde piller med til behandling hvis vi fik symptomer. er er så mange bivirkninger på pillerne, at det ikke kan betale sig at tage noget forebyggende! Take my advice!!

Anonym M

Hej Louise

Jeg er fuldstændig enig med Helene Hvid. Jeg har rejst i 3 måneder i sommer (Thailand, Burma, Laos, Borneo, Mailaysia) og fik et råd hjemmefra af en mand som de sidste 10 år har opholdt sig i sydøst Asien og det blev senere bekræftet 2 gange af læger på et hospital i Bangkok og en apoteker. Køb myggespray, fortrinsvis DEET 75 eller 95% (kan bla. fås i Bangkok) spray ved solopgang, hvis du er ude) og sidst på eftermiddagen inden solnedgang. Sov med myggenet hvor der er myg OG tag 600 mg stærk B1 vitamin 3 uger før afrejse og 200 mg under rejsen. B1 vitamin gør at dit blod lugter dårligt for myggene og der er absolut ingen bivirkninger. Jeg fik ca 6 myggestik på 3 måneder og opholdt mig ovenikøbet i meget udsatte områder i regntid og junglen på Borneo. Lær hvad symptomerne på malaria er og reagér med det samme hvis de kommer. Tag piller med til behandling hvis symptomerne opstår og søg læge.
    Der er historier om frygtelige bivirkninger af malaria medicin, også Malarone som skulle være det bedste på markedet. Chanserne for at få malaria er uendeligt små hvis du tager disse forholdsregler, meget mindre end bivirkniger ved medicin.
    Svaret kommer lidt sent men måske er der andre der kan få glæde af det.

Anonym Ras

Jeg takker mange gange for denne nye info om om det tilbagevendende myggeproblem. Har selv ikke været meget for at fylde mig med disse piller, specielt på grund af de store psykiske bivirkninger.
    Så selvom det måske ikke kommer Louise tilgode, har du givet mig en alternativ måde at holde de små djævle på afstand:)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account