This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rmk (rene)

I skal ikke tage piller i thailand med mindre i skal ud i jungleområderne langs grænserne og nordpå. Øst thailand (koh chang og sådan) ligger så tæt på Cambodja at det kan være en god ide at være forsigtig med myggene når man er der. Man kan vidst tage MALARONE (det er de bedste piller) med og tage dem som kur hvis man får malaria, men det skal di lige spørge din læge om. Når jeg rejser tager jeg bare piller med til HVIS jeg skal ind i meget risikofyldte områder. Når i rejser igennem Laos eller Cambodja skal i passe lidt på, men altså…

Her er et kort over risiko i Thailand: (jo mørkere jo større risiko).
    http://www.fitfortravel.scot.nhs.uk/Country/Thailand_Malaria_Map.htm

Her er et kort over risiko i Vietnam:
    http://www.fitfortravel.scot.nhs.uk/Country/Vietnam_Malaria_Map.htm

God tur

Anonym mijazz

Hej allesammen

10 januar tager jeg til Thailand og vietnam i fire måneder sammen med en veninde.. Vi har haft lidt problemer med hensyn til malariapiller, hvilket mærke, og m vi skal tage dem hele tiden.. Er det muligt, bare at tage pillerne når man er i områder med øj risiko, eller skal jeg også tage piller i bangkok, på øerne osv?? Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med gode råd.

På forhånd tak,
    hilsen mia

Anonym AM

Hej Mia
    Jeg har aldrig taget malariapiller i hverken Thailand eller Vietnam, men det kommer an på områder og årstider.

Jeg synes du skal kontakte Udlandsvaccinationen enten på nettet eller pr. telefon (www.vaccination.dk / 70 22 07 02).
    De har total styr på ALT hvad der har med malaria og vaccinationer at gøre og da de forsker i det til hverdag er de up to date med den sidste ny viden. Det er altid der jeg bliver vaccineret når jeg skal ud at rejse, for der ved man bare at der er styr på tingene og de har altid god tid til at snakke om ens rejsemål og evt. forholdsregler.

Go tur

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account