Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3535371 bbp-reply-position-2 odd topic-author post-3535372 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     MArtin

Det er selvfølgelig surt, og irriterende at lægerne ikke er enige. Et godt sted at undersøge det er hos danske lægers vaccinationsservice (www.sikkerrejse.dk) eller hos Serum Instituttet, de har i hvert fald styr på det. Det farlige ved at lytte til andres råd herinde, er at malaria situationen i det pågældende land kan have ændret sig siden personen selv var der. Det er så surt at lytte til andre og så tage fejl pga de ikke var de rigtige at spørge. Malaria er ikke til at spøge med, hvis det ikke bliver ordentligt behandlet vil du altid have det i kroppen.

DanielJohansen

Det er utroligt der er så meget forskel på, hvad der bliver oplyst. Jeg holder mig som regel også til Danske Lægers Vaccinationsservice..

Jeg mener de vigtigste tanker omkring malariamedicin er, at den ikke giver nogen garanti. Derudover er malariamedicin ikke uden bivirkninger og nogle mennesker bliver meget syge af at bruge det. Den bedste måde at undgå malaria på er at undgå myg, derfor kan et myggenet og myggespray være lige så effektiv som malariamedicin..

Min egen læge ved til enhver tid sige at det er nødvendigt med malariamedicin på hele Borneo, hvor Dlvs til samme spørgsmål mere eller mindre sagde brug din sunde fornuft altså, at bruge det væk fra turiststederne. Jeg vil tilføje at jeg på to måneder i Thailand ikke tog noget malariamedicin. Der er lidt forskel på hvad folk kalder jungle.. men altså i vådområder er der virkelig mange myg mens der i regnskoven næsten ikke er nogle. Jeg brugte nogle dage i Taman Negara regnskoven i sommers og sov derude, med to myggestik til følge..men dertil skal det også siges at jeg kun brugte myggespray lige inden vi tog afsted.

Det er kun råd..konsulter selvfølgelig dlvs:) Rigtig god tur:)

Katrinebonde

Hej.
          Min kærste og jeg skal rejse rundt i Asien i ca 10 uger. Vi skal være 3 uger i Indien (både nord og syd), 4 uger i Thailand (nord og syd), 1 uge i Kuala Lumpur og 2 uger på Filippinerne. Vi er meget i tvivl om vi hvor og hvornår vi skal tage malariapiller. Vores læger er uenige og den ene mener noget, hvor den anden mener noget andet.

Hvis der var nogle som har rejst i nogle af disse lande, ville det være dejligt at høre om jeres erfaringer mht. malariapiller. Vi skal ud i junglen i Idien og Thailand, og vi skal nok også bo der, omkring 1 uges tid begge steder.

Vi håber I kan hjælpe lidt. Mange tak (:
          Mvh. Katrine og Daniel

Tim

Tjek http://www.who.int/ith/en/ –> Interactive Map .. WHO burde om nogle have styr paa det. Her kan du tjekke de seneste opdateringer om malaria og andre sygdomme

Anonym

Synes det her er en interessant artikel. Ikke at den giver så meget info, men jeg synes, den fortæller meget godt, at man bør opsøge en speciallæge som f.eks hos statens serum institut i kbh eller rejsemedicinsk klinik i Århus
              http://www.opdagverden.dk/rejser/artikel/malaria

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account