Det er utroligt der er så meget forskel på, hvad der bliver oplyst. Jeg holder mig som regel også til Danske Lægers Vaccinationsservice..
Jeg mener de vigtigste tanker omkring malariamedicin er, at den ikke giver nogen garanti. Derudover er malariamedicin ikke uden bivirkninger og nogle mennesker bliver meget syge af at bruge det. Den bedste måde at undgå malaria på er at undgå myg, derfor kan et myggenet og myggespray være lige så effektiv som malariamedicin..
Min egen læge ved til enhver tid sige at det er nødvendigt med malariamedicin på hele Borneo, hvor Dlvs til samme spørgsmål mere eller mindre sagde brug din sunde fornuft altså, at bruge det væk fra turiststederne. Jeg vil tilføje at jeg på to måneder i Thailand ikke tog noget malariamedicin. Der er lidt forskel på hvad folk kalder jungle.. men altså i vådområder er der virkelig mange myg mens der i regnskoven næsten ikke er nogle. Jeg brugte nogle dage i Taman Negara regnskoven i sommers og sov derude, med to myggestik til følge..men dertil skal det også siges at jeg kun brugte myggespray lige inden vi tog afsted.
Det er kun råd..konsulter selvfølgelig dlvs:) Rigtig god tur:)