This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym caro&pil

hejsa
    vi står og rejser snart til cambodia og vietnam men vi kan ikke finde ud af om der er nødvendigt at købe malariapillerne hjemme fra? har hørt at de kan købes i thailand til 10% af prisen og tænkte det også var muligt at købe dem i Ho Chi Minh by hvor vi skal være i starten af vores tur..? vill være rigtig dejligt med et svar.
    på forhånd tak 🙂

Anonym Anonym

Nu ved jeg ikke hvordan malaria risikoen er i området men med nogle malariepiller skal man tage piller i helt op til en uge før man tager til et område med smittefare så jeg ville nok ikke stase på at købe dem dernede.

Anonym caro&pil

hmm, selvf rigtig, men har hørt at man sagtens kan købe dem på apoteker derude?? d er måske ikke noget man skal satse på? synes bare det er mange penge – hvis man kan købe præcist det samme derude – og vi ved ikke hvor lang tid vi skal opholde os i malaria område endnu… d er lidt svært.

Fighter_88

Hvis det var mig, ville jeg give de ekstra kroner, for at købe det i DK, Hvorfor tage chancen?? Så må du hellere rejse 1måned senere, og så spare nogle flere penge sammen =)

Anonym Pernille

Jeg hoerte den anden dag at der er nogle kopier i omloeb. Der er vist ikke rigtig nogen grund til at atge dem i Vietnam, men der kan vaer i Cambodia. De eneste piller uden serioese bivirkninger er Malarone, de er selvfoelgelig ogsaa de dyreste…… Tjek den blaa avis og den slags. Maaske nogle ikke har haft brug for deres.

Anonym Troubadouren

Jeg så ikke en ærlig myg i Cambodia og Vietnam i august, så jeg kan forestille mig, at de er derude nu 🙂
    Pillerne ville jeg købe i Danmark, og husk, det er mindst lige så vigtigt at have et godt myggenet og en kraftig myggespray med sig.

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Det er ulovligt at sælge medicin mellem private, og fra Backpacker Planet side opfordrer vi altid til at kontakte egen læge eller hvis det er muligt en klinik der er eksperter i troperne.

Mvh

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Anonym

Der er mange for og imod, når det kommer til malariapiller, men uanset hvor du køber dem, og hvilken slags du vælger, så bør du huske på, at malariapiller ikke giver 100 % beskyttelse, samt at myg også overfører andre sygdomme.

Jeg tog Malarone, da jeg var en måned i Indien. Jeg købte dem i Danmark, og jeg tog dem på klokkeslæt (med telefonen som alarm for at være helt præcis), nøjagtig som foreskrevet. Jeg blev lidt svimmel af dem, men jeg havde på intet tidspunkt problemer med maven, som kunne forhindre fuldstændig optagelse af pillerne. Jeg er ikke så stor, så dosis var rigelig.

… og jeg fik malaria!!! Efter 8 måneder blev jeg hasteindlagt med galoperende malaria. Tropemedicineren, der behandlede mig, kunne fortælle, at det var ganske normalt, at pillerne ikke ydede 100 % beskyttelse, men at det sikkert skyldtes pillerne, at jeg først fik udbruddet så lang tid efter. I mit tilfælde betød det, at der var gået så lang, tid, at ingen mistænkte malaria, da jeg blev syg. Jeg blev derfor først behandlet, da sygdommen var meget fremskreden.

Ikke for at skræmme, blot værd at have med i overvejelserne, når det gælder myggenet, myggespray og evt. medicin.

Anonym solskinsglad

Jeg skrev åbenbart for langsomt… jeg blev logget ud, inden jeg trykkede send. Jeg har skrevet ovenstående.

Anonym Anonym

Vi kan hurtigt blive enige om, at Malaria piller er for dyre i DK; Omkring 9 kr. pr pille? Jeg købte til gengæld noget medicin i Bangkok, som aldrig virkede, så jeg vil stadigvæk anbefale, at man aldrig går på kompromis med sit helbred – uanset pris!

Anonym caro&pil

tusinde tak for svarene. må da være forærdeligt (solskinsglad) vi vil helt sikkert tage vores forholdsregler. købe friske myggenet og stærke myggemidler. ved ikke hvad man ellers kan gøre..? har hørt myggemidlet skal være på et bestemt % alkohol?

Anonym solskinsglad

Myggemidlet kan ikke købes i Danmark, da det skal indeholde DEET, hvilket ikke er lovligt i Danmark (det er noget hæftigt stads). Hvor mange procent du har brug for afhænger af, hvor meget “mygge-magnet” du normalt er. 15-20 % gør det for de fleste.

Hvad du ellers kan gøre: Lad være med at gå i panik og lade din ferie ødelægge af frygt. Sygdommene er ikke sjove, men de kan i næsten alle tilfælde kureres uden mén. Sørg for at medbringe tyndt og behageligt tøj til at dække kroppen, brug myggespray, sov under myggenet, og tag evt. malariamedicin (der jo ikke giver beskyttelse mod fx dengue og andre mere eller mindre navngivne sygdomme (og forurening), som bæres af myg).

Anonym caro&pil

okay tak. vil vi virkeligt følge op på – er ikke interesseret i at tage en sygdom med hjem. prøver at begrænse vores baggage til det strengt nødvendige, har regnet med det meste andet kan købes i Ho Chi Minh ved ankomst.. en langærmet tynd bluse og sådan?

Anonym Anonym

langærmede bluse og bukser er en nødvendighed i regnskovsområder. Det skulle vi i hvertfald have i amazonas.

Jeg kan anbefale at købe myggespray i DK da det myggespray man kan købe i udrejselandende er meegt kraftigere men tilgengæld så er mange myg blevet imune overfor de stærke midler men de midler vi har i norden kender de ikke ligeså godt. Det oplevede jeg i hvertfald selv!

OG så giver Danmark sygeforsikring altså også tilskud til malarie piller så husk det hvis du er medlem der!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account