This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym madseventyr

Hej alle sammen,

Jeg står og skal ud på en længere rejse (ubestemt tid), og rejser afsted mod min første destination, Guatemala, om 3 ugers tid.

Undervejs kommer jeg til at rejse ind og ud af malariaudsatte områder, og er derfor i tvivl om hvordan – og hvilke – malariapiller jeg bør købe.

De malariapiller jeg bruger (Lariam), skal man tage fra 10 dage før indrejse til malariaområde til 4 uger efter udrejse – hvilket for det første kommer til at blive rigtig dyrt, og for det andet bliver det nærmest konstant jeg skal spise pillerne, hvis jeg skal følge brugsanvisningen…

Jeg har på et tidspunkt læst mig frem til, at det vil være tilstrækkeligt bare at gøre flittigt brug af myggespray med DEET, og så bare have et par pakker malariapiller med mig, i tilfælde af at jeg skulle blive smittet.

Nogle der kan give nogle inputs på dette?

Jeg takker mange gange på forhånd!

Mads

Anonym Anonym

Prøv at se på SSI, det er forskelligt hvilke malariapiller man skal bruge i forskellige områder. Så du kan sagtens bruge Lariam et sted, men bliver nødt til at bruge et andet middel et andet sted, da der findes fire forskellige typer malaria.

Jeg synes at det er uforsvarligt blot at have malariapiller med og kun spise dem hvis man bliver syg. Malariaparasitten inficere din krop og så går der 2-7 dage til at din lever bliver ramt når den er ramt, så går der yderligere 2-3 dage før at det spredes til dine blodceller, hvor man for det meste først ser bivirkningerne og der er de altså begyndt at ødelægge dine blodceller, det kan altså være for sent at behandle….men det kommer også an på hvor lang tid at du er i malariaområder, da man ikke må tage medicinen mange måneder i træk, da den er rimelig giftig.

Myggespray med DEET kan være godt (jeg fandt selv et naturprodukt i Malaysia, som virkede MEGET bedre), men det er også giftigt, så det kunne være en god ide at spraye det på tøjet i stedet for kroppen. Du kan helt sikkert finde noget dernede 🙂

Jeg har også hørt at B2 (eller B12) skulle være godt, men har ikke selv prøvet det….

Husk at myg ofte er fugtige steder, så som sumpe osv. så hvis det er tørsæson mens du er der, så er det ikke sikkert at du behøver noget mod myg 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account