This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kammersgaard

Hej,

Jeg sidder lige nu i Bangkok i Chinatown og skal snart rejse mod Cambodia. Min laege har anbefalet at jeg tager Malarone mod malaria dagen inden jeg kommer ind i Cambodia, og op til 7 dage efter jeg er ude af omraadet.

Jeg staar og mangler piller – er der nogen der ved hvor i Bangkok man kan koebe disse? De pharmacys jeg har spurgt i, sagde de ikke havde det..

Kammersgaard.

Anonym Magnus

Jeg ville bestemt ikke tage malariapiller for at rejse til Cambodia, især ikke uden for regnsæsonen, men du kan sikkert købe dem på et privathospital i Bangkok – de har et større udvalg af medicin end apotekerne.

Anonym Christian

Hej
    Tror Magnus har helt ret i du kan købe det på et privathospital. Dog ville jeg klart tage det, da det er arveligt pludselig, at stå der ude tænke jeg har da vist fået lige lidt for mange myggestik.

vel viden at behandling så hedder Lariam, som er utrolig giftigt. Kender flere som har taget det som behandling og bla. er den en læge i dag. Hun siger hvis hun skulle gøre det om ville hun have betalt lidt mere og taget noget mere forbyggende medicin, fordi bivirkninger er store ved Lariam behandling.

PS. Lariam behandling kan i mange tilfælde give kraftig hovedpine kast op og liggende i mange dag f. eks. 7 hvilket var tilfældet for overnævnte læge.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Det er altid godt og have malariapiller med som behanling hvis du skulle få malaria, Hvis du ikke skal ind i junglen i cambodia,er der ingen grund til at spise dem, hvis jeg var dig ville jeg köbe dem der hedder doxicoklin,Det er et gamel midel men et rigtig godt medicen,som du kan köbe i Thailand, snak med en laege i Thailand han kender dem, Jeg fik dem anbefaldt af en tysk laege, som jeg rejste med i brasilien for nogen år tilbage,
    Men der er flere der for dengifeber ind malaria og det snakker man aldrig om, den er der ikke nogen medicen i mod og den er rigtig hård ved kroppen, vigtig og komme på sygehuset, den kan du laese om i din guidbog, det bedste er at passe på om morgen og aften hvor mygen er meste aktiv,vigtig altid snak med de lokale om der er problemer med myg og sygedome ,er der det er de også syge, god rejse, lars

Anonym MagnusT

^^Vil ligesom Lars anbefale DOXYCYKLIN. Det er et bredspektret antibiotika, som primært bruges til forebyggelse af malaria. Det er billigere end Malarone.
    Jeg tog det i 4 mdr. under et ophold i Afrika, og det virkede fint. Produktet jeg tog hed Vibradox, men derude østpå hedder de sikkert noget andet 😛
    Der findes ingen malariaprofylakse, der er uden bivirkninger. Så i bund og grund er det ligegyldigt, hvad man tager. MEN vil dog, ligesom andre, anbefale dig, at du holder dig fra Lariam. Så tag enten Malarone eller Vibradox (doxycyklin).
    Mvh. MagnusT

Anonym raslyng

Grunden til at de ikke har Malarone er, at de kun forhandles i Singapore (i Asien), hvor de kun kan købes på recept. Ellers var der jo ikke nogen af os rige europæere, der ville købe dem til overpris hjemmefra – de er snu de medicinalfolk!
    PS. Jeg var i Cambodia i regntiden og tog ikke noget, så jeg ville ikke tage noget nu. Men det skal du gøre op med dig selv! Hvis du tager doxycyklin i stedet, skal du bare være opmærksom på, at man bliver mere lysfølsom, og at din hud evt. tåler knapt så meget sol!
    VH. Raslyng

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account