This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym malle

Min kæreste og jeg skal på en jordomrejse, hvor vi blandt andet kommer til Malaysia. Hvis alt går efter planen rejser vi gennem Malaysia i november eller december måned. Hvordan er årstiden der? Er der meget regn? Er det, det samme på Den Malaysiske halvø og Borneo? Er der nogen der kan anbefale nogle overnatnings muligheder på Palau Sipadan? Er det muligt at finde noget billigt der? Hvordan kommer vi fra den Malaysiske halvø til Borneo? Og hvad koster det ca.? Alle tips om Malaysia er velkomne…

Mvh. Marlene

Anonym dako

Hej Marlene
    Desværre starter regntiden i oktober og varer indtil januar. Dette gælder så for østkysten, som er det klart mest interessante område på halvøen.
    I delstaterne på Borneo er der ligeledes regntid – fra oktober til februar.. Så det er bestemt ikke et optimalt tidspunkt at komme til landet på, desværre. Men det regner altid mest i starten af regntiden, så jeg vil forslå, at I rejser igennem Malaysia i december.
    Det koster vist ca. små 2000 kr for en returbillet fra K.L. til Kota Kinabalu. På Pulau Sipadan har jeg hørt, at de har indført en slags kvote, sådan så der kun må være et begrænset antal turister på øen ad gangen – så det er nok lidt pebret at bo der. Men der skulle være andre og billigere paradis-øer ud for kota Kinabalu, som også er værd at besøge.
    Med venlig hilsen – og god rejse
    Daniel

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Malene

Jeg har selv rejst i Malaysia / Thailand i november og regnen betyder skam slet ikke, at det ikke er en god idé at være der.

Søg længere ned i forummet, hvor du finder et svar på et tidligere spørgsmål fra en dansker, der bor på Borneo.

Når i skal købe rejsen – så tjek om det kan betale sig at rejse med Malaysia Airlines, så er det muligt at flyve gratis rundt i landet.

Venlig hilsen

Kenneth

Anonym Raslyng

Hej Marlene
    Angående priser til Borneo, så koster det fra 1000,- kr. og op t/r. alt efter, hvortil og hvem I flyver med. Sidste år var der priskrig pga. at Asian Air ville ind på markedet, så der var det endnu billigere.

Prisniveauet på Borneo er ikke ret meget højere end på fastlandet. Perhentian islands er for eksempel meget dyrere end Borneo hvad overnatninger angår.

Undtagelsen er selvfølgelig Sipadan. Der har I flere muligheder. Sipadan som er sindsygt dyrt. Mabul med daglige ture (15 min.) med båd til dykkerstederne på Sipadan er noget billigere og nok den bedste løsning.
    Hvis I for alvor er på smalkost men alligevel vil opleve Sipadan, så kan I booke en tur til “Roach Reef Resort” med dykning på det lokale rev og ture til Sipadan (ca. 60 min.).
    Men under alle omstændigheder så er dykningen på Sipadan formidabel, og 20 til 30 skildpadder på et dyk ved “væggen” er ikke sjældent.
    Er man ikke dykker, skal man være fandens glad for snorkeling, for der er intet andet at lave.

Jeg kan desuden anbefale “uncle Tan” tidligere beskrevet i Lonely Planet. Han kan arrangere det meste.
    Vi besøgte hans Junglelodge i et par dage. Han tog os med til et lokalt bryllup. Og derudover laver han “jungle survivel treks”.

Det var lidt om Sabah.
    I Sarawak er Kelabit Highlands et must. Flyv derop og spørg efter Douglas i lufthavnen. Han har et “hostel” og hans nevø laver en fed jungletrekking for små grupper.

Borneo er for godt.
    Så jeg håber I får en god tur.
    Raslyng

Anonym Steen

Hej Marlene

Når du rejser rundt i Malaysia. Så er det en god ide at kunne ringe hjem. Du kan gøre dette billigt. Til og fra Malaysia ( og hele området i østen ) til kun 60 øre pr min. Se mere og join op her. http://www.1cellnet.com/tid

Hilsen Steen
    steen_tidmand@yahoo.dk

Anonym mariaogjacob@hotmail.com

Hej,

Mht. flybilletter er ovenstaaende indlaeg helt galt paa den hvad angaar indenrigsflyvninger……..

Vi sidder pt. i KL i Malaysia og har brugt AirAsia til at flyve fra KK til Kuching for ca. 350.- kr. (en-vejs) for 2 personer (ja, ialt) og fra Kuching til KL for ca. 330.- (en-vejs) for 2 personer. DET ER BILLIGT AT FLYVE I MALAYSIA, selv med malaysia Airlines, der dog er noget dyrere end Air Asia!! -Air Asia er et fint selskab, saa man kan ligesaa godt spare de penge……..

mvh Maria og Jacob

Anonym mariaogjacob@hotmail.com

Hej,

Mht. flybilletter er ovenstaaende indlaeg helt galt paa den hvad angaar indenrigsflyvninger……..

Vi sidder pt. i KL i Malaysia og har brugt AirAsia til at flyve fra KK til Kuching for ca. 350.- kr. (en-vejs) for 2 personer (ja, ialt) og fra Kuching til KL for ca. 330.- (en-vejs) for 2 personer. DET ER BILLIGT AT FLYVE I MALAYSIA, selv med malaysia Airlines, der dog er noget dyrere end Air Asia!! -Air Asia er et fint selskab, saa man kan ligesaa godt spare de penge……..

mvh Maria og Jacob

Anonym Anonym

Davs…
    What’s up…????

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account