This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lone traveller

Er enig i at perhentian er alt for dejlige!

Som sidenote synes jeg du skal sætte mere tid af til den planlgate tur, hvis du har 🙂

Anonym Anonym

Perhentian Islands og Cameron Highlands er de to oplevelser jeg husker som det bedste fra mit ophold i Malaysia, to vidt forskellig oplevelser men super dejlige steder…Kuala lumpur var også en meget fed by.
    God tur

Anonym Pjotsen

Hejsa,

Jeg er ved at planlægge min anden backpackertur i Asien og har brug for lidt inspiration..

Jeg starter i Bangkok og rejser sydpå langt vestkysten, hvor den skal stå på smuk natur, øer og snorkling.. Og evt. en tur ind i Khao Sok National Park. Når ca. 10 dage er brugt i Thailand fortsætter jeg ned gennem Malaysia, hvor jeg er lidt mere i tvivl om hvad jeg skal se.. De sidste 10-14 dage tager jeg til Borneo hvor den står på Uncle Tans Jungle Camp, Mount Kinabolu og Orangutang centeret..

Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig at høre om fede oplevelser og natur i især Malaysia, men også Thailand og Borneo.. Og hvor er det egentlig nemmest at flyve til Borneo fra? Singapore eller KL?

Anonym Chr

Enig, du må ikke misse Cameron Highlands og Perhentian, samt måske en tur ind i verdens ældste regnskov Taman Negara. Der er en fed Canopy walkline i trætoppene.
    God tur og jeg er da slet ikke misundelig.

Anonym Anonym

For at starte bagfra, så er det billigst at flyve til Borneo fra KL eller Johor Bharu. Hvis du booker i god tid, så er AirAsia.com billige.

Glæd dig til Uncle Tans camp (jeg håber, den er shinet lidt op siden 1999).
    Vi tog ud til Sapi ud for KK. Den gang var der ingen overnatningsmuligheder, så vi sov i telt på stranden med aberne og hønsene! Meget har nok ændret sig, men jeg er sikker på, at du kan finde øer, der stadig ikke er så overrendte. På Sapi var der kun endags-turister, så fra kl 16-9 havde vi øen for os selv.

Jeg har mest rejst på østsiden af Malaysia. Kan varmt anbefale Perhentian Islands (selvom det vist er i den spæde opstart af sæsonen. Dykningen er fantastisk, fordi der er mange fisk, og det er roligt – så et godt sted at tage certifikat, hvis man har lyster i den retning. Coral Sky Divers er meget professionelle.
    Og ellers så er der ikke de store attraktioner, men gør nogle stop i de mindre byer/landsbyer, så skal oplevelserne nok komme.
    Cameron Highlands centralt og Nationalparken i sydøst (kan ikke huske navnet) er også anbefalelsesværdige.

God fornøjelse
    Raslyng

Anonym mbeltoft

Jeg er også igang med at planlægge nogenlunde samme tur. Jeg har dog tænkt mig der skal noget mere dykning på mit program men hvornår har du planlagt at tage afsted for så kunne vi evt følges noget af vejen.
    Sidst jeg var i Thailand nåede jeg desværre ikke Khao Sok National Park så det er noget jeg godt ville nå i denne omgang

Anonym Anonym

Jeg tager afsted d. 22/2-09, men kunne da godt være interesseret i at følges noget af vejen 🙂 Jeg har ikke dykker certificat, men vil derimod gerne snorkle en del..

Anonym mbeltoft

Jeg tager først afsted sidst i april (kan ikke få ferie før) så det kommer nok ikke til at passe sammen.

Men du må endelig sige til hvis du finder ud af noget der kan inspirerer.

Jeg havde ikke dykket før da jeg tog til thailand men man kan forholdvis billigt tage et open water certifikat på 3-4 dage der giver lov til at dykke ned til 18 meter.
    Det er måske værd at overvejde da dykning giver så meget mere end snokel alene 🙂

Anonym willy skou

Taman Negara bør ses /opleves og Perhentian alt efter hvor man er kan man 4-5 meter ude se koraler fisk og skilpadder kun ved at snorkle.
    se evt.

http://www.sitecenter.dk/willyskou

Anonym Anonym

Tusinde tak for jeres indlæg 🙂 Det var også Perhentian og evt. Cameron Highlands samt Taman Negara jeg selv havde overvejet.. Men så har jeg lige et andet spørgsmål – når nu jeg skal ud i junglen på Borneo, er det så dumt at bruge min til i Malaysia på Taman Negara – eller er det stadig meget forskelligt??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account