This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sofieeva

Hej!
    Vi er et par som skal rejse fra midten af semptember og 3 uger frem. Vi er fristede af Malaysia, men er i tvivl om det er et dårligt tidspunkt, i forhold til vejret? Vi vil gerne opleve smuk natur og spændende dyreliv, men også sol og lækre badestrande. Kunne Malaysia være det sted, eller er der andre mere oplagte steder?
    På forhånd tak for hjælpen:-)

Anonym Dennis

Skal selv til Malaysia i den periode.

Mht regn så regner det generelt meget året rundt i Kuala Lumpur, så det er hip som hap. Inde i landet er det primært højland og regnskov så der regner det også rimelig ligeligt fordelt året rundt. Så er der et sted som nordøst, Kota Bharu og Perhentian Islands, der starter regntiden i november og SÅ regner det ellers meget dér. Jeg kender ikke til Perhentians regntid da det jo er et ø-klima og er lidt anderledes ift fastlandet. Malaysia på Borneo skal jeg ikke til, så har ikke lige kigget på det.

Men smukt er der, de har det hele du spørger efter, og efter min opfattelse ikke så turistet som Thailand. Jeg glæder mig i hvert fald totalt meget til jeg tager afsted.

Anonym Lotte

Hej
    Jeg kan varmt anbefale Malaysia. Østkysten er interessant, og Tioman samt Perhentian er perler. Søde mennesker og spændende kultur – Ja, sandheden om regnen er, at selv i tørperioden kommer der regn, men fordelen er, at der ikke er regntid både på øst- og vestkysten på samme tid, og det tager ikke lang tid at komme fra øst til vest. Derfor; regner det meget på den ene side rejser I bare til den anden side

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account