This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jrolskov

Hej med jer kloge mennesker :o)

Jeg står og skal til Singapore i 3 mdr. med mit arbejde til august og i den forbindelse vil jeg høre om i har nogle ideer til hvor man kan tage hen på nogle små weekendture mens jeg er der?

Derudover regner jeg med at rejse rundt i Malaysia og evt. Bali i november. Jeg har læst at på det tidspunkt regner det en del på østkysten, så vestkysten af Malaysia er nok det bedste sted.
    Er der nogen der har nogle gode råd til det område? Er der evt. et sted hvor man kan se tigre?

Og er der et sted hvor man nemt og overskueligt kan finde ud af praktiske ting såsom vacinationer og visum?

Håber at høre fra mange af jer

Hilsen Julie

Anonym chr

Så skal du helt sikkert tage til Georgetown, fed by og masser at lave og se. Øen Langkawi ligger ikke langt fra Penang, fra den er du samtidig tæt på en del lækre Thailandske øer. Du skal ikke bruge visum i Malaysia, du får 30 dage ved indrejsen. Du kan tage en weekendstur ind i Endau-Rompin, som er en super regnskov.
    Rigtig god tur.

Anonym jrolskov

Tusind tak for svarene indtilvidere, det er en stor hjælp.
    Keep them coming :o)

Anonym Brian Blensner

Du har en superoplevelse at se frem til. På min kones og min jordomrejse besøgte vi både malaysisk Borneo og fastlandet. Borneo er helt klart at foretrække. Et kæmpe varieret udvalg af oplevelse venter på dig, og vigtigst – inden for et forholdsvist lille område. Bestil endelig airasia til Kota Kinabalu, som foreslået ovenfor. Derefter kan jeg anbefale at gå på biblioteket for at låne min bog fra jordomrejsen “TripTrap Jorden rundt med rygsæk”. Det er måske ikke verdens bedste bog, men du kan ihvertfald læse om vores oplevelser, og variationen af oplevelser på Borneo. God tur

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Singapore:
    Singapore zoo er helt klart et besøg værd.
    Derudover er der en orkidéhave i nærheden af zoo som jeg desværre ikke har nået at se, men som også skulle være helt fantastisk.

Malaysia:
    Jeg ville overveje at købe en Airasia billet videre til Kota Kinabalu (malaysisk Borneo) og så rejse rundt derovre. Jeg har ikke selv oplevet så meget af fastlands-Malaysia, men det jeg hører fra dem som har oplevet både Borneo og fastlands Malaysia er, at det ikke kan måle sig med Borneo.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account