Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3543949
     Travelle

      Hey folkens.

      vi er to veninder, som vil tage 3 uger til malaysia til sommer. Vores budget er omkring 12000 incl. fly..
      Vi kunne smadder godt tænkte os at være et par dage i Kuala Lumpur et par dage, og så tage videre til Borneo, men hvor meget koster det at sejle til Borneo og opholde sig der??.
      Efter at ha været på Borneo ville vi besøge Penang som vi har hørt meget godt om..

      lyder det helt umuligt med vores budget? og har du/i andre anbefalinger ?

      #3543968
       amboye16

        For mig lyder det som tidsspild at rejse fra KL over land ud til kysten for så at sejle til Borneo og derfra begive jer derhen, hvor I gerne vil opleve noget – og så retur bagefter…

        I stedet er det meget mere realistisk at flyve med AirAsia. Ellers kommer jeres 3 uger til at gå op i transport i stedet for ferie og oplevelser – eller i hvertfald andre oplevelser!

        #3543980
         Mathias

          Jeg ville ikke vælge både fastlandsmalaysia og borneo. Borneo i sig selv kan man sagtens bruge 3 uger.
          Jeg var der i vinters i 2 uger, hvor vi fik set Sabahprovinsen.
          Men Borneo kan klart anbefales.

          #3544025
           Nynne

            Borneo er fedt med masser af naturoplevelser som river rafting, bjerbestigning, verdensklasse dykning ved Sipadan, orangutanger osv. Men afstandene er store til forskel fra fastlandet.

            Jeg har selv boet et år på Penang og kan varmt anbefale stedet. Jeg tager selv en måned til Malaysia fra januar og kombinerer Penang, Langkawi (skal til bryllup), Perhentians og Sipadan. Det kan man lige og lige nå på 4 uger såfremt man flyver til borneo. Det koster nok 600 kr retur fra kuala lumpur – det kan ikke betale sig at sejle.

            12.000 kr kan sagtens række, men I skal tænke jer om når i bruger penge – især på overnatning. Min anbefaling er at købe en Lonely Planet og bruge den som udgangspunkt for jeres budget.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account