This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solsikken

Hej alle herinde.
    Jeg har et spørgsmål, som lyder på følgende.
    Min mand skal på forretningsrejse i Malaysia (kulalmum bur) den første uge i maj, hvor jeg vil hygge mig alene på en hyggelig ø eller et andet fedt sted ved kysten. Bagefter er planen vi skal nyde det en uge sammen.
    Vi har begge været to gange i Thailand med rygsæk nord og sydvest. Skønt land at rejse i.
    Kan nogen anbefale et dejligt sted hvor man kan nyde stranden og ikke er alt for turistet??
    Hvordan er Malaysia at rejse rundt i alene som pige i forhold til Thailand?
    Vi rejser de to første uger i maj altså om en mdr.
    Spændt på at høre fra jer.
    Knus
    Heidi

Anonym rejseglad2

hej heidi
    har ikke prøvet at rejse alene i malaysia men sammen mad en veninde og det du skal mære opmærksom på er om det er et muslimsk område du rejser i for der kan de godt finde på at genere dig lidt.. tror såmendt ikke de vil gore dig nogen men det kan være ret generende. men jeg tror generalt at de er lidt mere afslappede ude på øerne hvor de er lidt mere vand til turister.. vi var på tioman som var et dejligt sted og uden for mange turister.. faktisk var jeg næsten alene sommetider når de andre var taget ud af dykke.. et sted jeg godt kan anbefale..

Anonym solsikken

Hejsa.
    Tusind tak for svaret. Jeg har selv tænkt på det samme, vedr muslimerne, og derfor overvejet at tage til Thailand hvor man har været før. Samtidig kunne det bare være hyggeligt at se noget andet.
    Jeg vil tjekke Tionan ud på google i aften når jeg kommer fra job, lyder spændende.
    Tak.

Venligst
    Heidi

Anonym solsikken

Hejsa.
    Tusind tak for svaret. Jeg har selv tænkt på det samme, vedr muslimerne, og derfor overvejet at tage til Thailand hvor man har været før. Samtidig kunne det bare være hyggeligt at se noget andet.
    Jeg vil tjekke Tionan ud på google i aften når jeg kommer fra job, lyder spændende.
    Tak.

Venligst
    Heidi

Anonym Trine

Hej
    Jeg er netop hjemvendt efter at have rejst rundt 1 måned alene pige i Malaysia. Jeg havde en helt fantastisk tur og følte mig på intet tidspunkt utryg eller ubehagelig tilmode. De lokale var utrolig søde og hjælpsomme og meget interesseret i at snakke. Jeg synes det var meget nemmere at komme i kontakt med folk ved at rejse alene og kan kun anbefale det.
    Brugte det meste af min tid på Borneo. Især Sabah kan varmt anbefales hvis du er til natur, trekking, bjergbestigning (let), havskilpadder, dykning og orangutaner. Fly fra fastlandet er rimelig billige med Air Asia. Desuden er Pulau Perhentians nogle rigtig dejligt ferieøer ud for den nordøstlige del af Malaysia. Den lille ø er ikke så udviklet endnu og billigere end den store. Stranden Crystal Bay er det dejligste sted jeg nogensinde har været. Vågnede op af aber der legede på taget, vilde egern over det hele og flere meter lange lizards spankulerede rundt på stranden. I øvrigt også rigtig god dykning og snorkling.
    Rigtig god tur

Anonym solsikken

Hejsa.
    Tusind tak for et dejligt svar. Det lyder spændende det du har oplevet. Jeg klar!!! (o;
    Har du nogen hjemmeside du kan henvise til fra de øer du beskriver??
    Det lyder som noget jeg må opleve. Jeg ville rigtig gerne klatre også, har gjort det nogle gange i Thailand og blev ret vild med det, og ellers bare nyde det uspolerte natur. Wauu tak.

Heidi

Anonym Carina

Vil lige tilslutte mig Perhentian islands, helt fantastisk, men det skal altså være den lille af dem, kecil, vi boede her, mega lækkert og forholdsvis billigt, det er ikke så resortagtigt som det ser ud på deres hjemmeside, men virkelig lækkert!
    http://www.suriaperhentian.com/

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account