This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Steph85

Hej alle.
    Vi er to der skal til Borneo/Malaysia til marts.
    Planerne er blandt andet Mount kinabalu, kinabatangan river, taman negara og perhentian Islands.
    Er det en god ide at bestille ture hjemmefra eller er det fornuftigt at vente til man kommer derned?? Kan man stå for meget af det selv?? Hvad er jeres erfaringer med det??
    Har i andre gode forslag til hvad der kan være værd at opleve?? Er især til natur oplevelser.
    På forhånd tak.

comeawaywithme

Jeg vil anbefale at vente med at booke til I er dernede. Det er nemt og du kan bedre shoppe rundt efter bedste og billigste ture.

For naturoplevelser tag til Taman Negara og Cameron Highlands.

Anonym MissAdventure

Vi bookede hjemmefra – både Perhentians og Borneo.
    Jeg vil sige, at det afhænger af, hvor stram jeres tidsplan er.
    Vi var afsted i 6 uger og der var rigtigt mange ting, vi gerne ville nå… så hvis vi ikke havde bestilt hjemmefra, så var der meget, vi ikke havde nået.
    Vi havde også mange indenrigsfly….og derfor havde vi brug for at vide, at vi bestige Mount Kinabalu den dag/uge og ikke først ugen efter (bare et eksempel).

Hvis I vil bo på Perhentian Kecil (den lille ø) kan man ikke forudbestille… der møder man bare op…men vi boede på den store af øerne, og der var meget udsolgt allerede, selv om vi bookede flere måneder i forvejen.

Mht. Borneo – jeg var glad for, at vi havde booket hjemmefra… så behøvede vi ikke at bruge en masse tid af selve rejsen på at finde bureauer, forhandle priser og lede efter overnatningssteder… men det er naturligvis en smagssag…og man synes at det er en fordel eller en ulempe, at have booket hjemmefra…hvis jeg skulle afsted i et halvt år fx, ville jeg ikke gøre det…men med begrænset tid til rådighed ser jeg det som en fordel.
    Da de forskellige attraktioner på Borneo koster rigtigt mange penge, synes jeg det var rart at kunne indhente tilbud fra flere forskellige… og det endte vi med at spare mange penge på.

Hvis I dykker, så skal I huske at forudbestille Sipadan…gerne 2 måneder i forvejen (sådan har det i hvert fald været begge de gange, jeg har været på Borneo… det var dog i juli begge gange – ved ikke, hvordan det er i marts)

MVH MissAdventure

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account